trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Nieuwe trompet!!!
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 05:13

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 108 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 14  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 jan 2005 15:11 

Ben net weer terug van een bezoekje aan adams. Laatste modelletje uitgeprobeerd, hadden ze vorige week niet op voorraad. Dit model, 8335 RGS, heb ik gelijk meegenomen en is nu dus ook definitief mijn nieuwe instrument! Overigens ben ik nu ook de trotse eigenaar van 3 paar adams handschoentjes!

Jupiter pocket
King Trombone
OLP Tony Levin 5-string Basgitaar

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 jan 2005 15:35 

Die vond ik ook het prettigst spelen van de Yamaha's. Een goede keuze. :P

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 jan 2005 16:14 

tim-f schreef:
Ben net weer terug van een bezoekje aan adams. Laatste modelletje uitgeprobeerd, hadden ze vorige week niet op voorraad. Dit model, 8335 RGS, heb ik gelijk meegenomen en is nu dus ook definitief mijn nieuwe instrument! Overigens ben ik nu ook de trotse eigenaar van 3 paar adams handschoentjes!

Gefeliciteerd met je 8335RGS.
Inmiddels speel ik nu ook 2 maanden op de 8335RGS en het bevalt me prima, al veel mee gespeeld in diverse accomedaties zowel als solist als in orkest, (sporthal, theatherzaal, div.kerken en clubhuizen.)
Voor een vol warm rijk geluid gebruik ik het bijgeleverde mondstuk de 16C4 GP vergelijkbaar met Bach 1.5C wat betreft de cup.
Moet ik veel en lang hoog b.v. voor het lichtere werk ga een maatje kleiner spelen.
Voor het lichtere werk ben ik nog van plan een Bob Reeves 43M aan te schaffen.
Inmiddels ook meerdere ontmoet uit het proffesionele circuit die hun keuze gemaakt hebben voor deze 8335RGS.
De afgelopen week heb ik zelfs twee 8335RGS langs zien komen op de TV die door Nederlandse profs werden bespeeld.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 jan 2005 11:46 

Ik heb sinds de herfstvakantie een eigen trompet. En daar heb ik enorm veel folders voor moeten rondbrengen. Ik heb een King gekozen (het nummer weet ik niet uit mijn hoofd), omdat die het beste speelde voor wat ik kon betalen. Want arme scholieren hebben niet veel geld. Ik speelde tot die tijd altijd op een cornet van de muziekvereniging en ik vond het tijd om eens over te stappen.
Bij het kopen heb ik mijn tijd genomen en een aantal trompetten uitgeprobeerd. Van te voren had ik ook een aantal trompetten geleend of geprobeerd van mede-muzikanten, om alvast een mening te vormen.
Mijn King bevalt prima, hoewel hij nu kapot is. Echt ik baal ontzettend en begrijp niet dat het kan. Mijn voorste trigger (bij 1e ventiel) zat vast, ik trok hem los en ik heb echt niet veel kracht en ik trok ook niet hard, maar het resultaat was, dat het buisje dat vast zit aan het eerste ventiel en waar de trigger overheen schuift eraf viel. MIjn mond viel open van verbazing.
Maar om weer on-topic te gaan. Ik ben dol op Holton's. En ooit wil ik er zelf eentje, maar wat zijn ze duur. Dus ik denk dat ik rustig moet afwachten tot mijn moeder stopt met spelen en ik haar Fréderik Holton kan overnemen. Het ding is dan wel 60 jaar oud en de laklaag laat los, maar het geluid is geweldig.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 jan 2005 12:30 

Citaat:
ik heb echt niet veel kracht en ik trok ook niet hard

tja... das die girlpower hé :lol: :wink:

http://www.oidv.net (up to date!)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 jan 2005 12:32 

Haha, wie weet :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 jan 2005 12:51 
Moderator

Girlpower schreef:
Ik heb sinds de herfstvakantie een eigen trompet. En daar heb ik enorm veel folders voor moeten rondbrengen. Ik heb een King gekozen (het nummer weet ik niet uit mijn hoofd), omdat die het beste speelde voor wat ik kon betalen. Want arme scholieren hebben niet veel geld. Ik speelde tot die tijd altijd op een cornet van de muziekvereniging en ik vond het tijd om eens over te stappen.
Bij het kopen heb ik mijn tijd genomen en een aantal trompetten uitgeprobeerd. Van te voren had ik ook een aantal trompetten geleend of geprobeerd van mede-muzikanten, om alvast een mening te vormen.
Mijn King bevalt prima, hoewel hij nu kapot is. Echt ik baal ontzettend en begrijp niet dat het kan. Mijn voorste trigger (bij 1e ventiel) zat vast, ik trok hem los en ik heb echt niet veel kracht en ik trok ook niet hard, maar het resultaat was, dat het buisje dat vast zit aan het eerste ventiel en waar de trigger overheen schuift eraf viel. MIjn mond viel open van verbazing.
Maar om weer on-topic te gaan. Ik ben dol op Holton's. En ooit wil ik er zelf eentje, maar wat zijn ze duur. Dus ik denk dat ik rustig moet afwachten tot mijn moeder stopt met spelen en ik haar Fréderik Holton kan overnemen. Het ding is dan wel 60 jaar oud en de laklaag laat los, maar het geluid is geweldig.

Frederik holton???

was het niet frank holton?

Anyway, je zou eens tweede hands moeten kijken, kun je best hele mooie holtons vinden, maar dan moet je wel voor de duurdere modellen gaan, en niet vor de studenten modelletjes, want die zijn niet te pruimen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 jan 2005 13:05 

Hmmm zou ook kunnen, maar de man van Music all in in Noordwijk had het opgezocht en zei dat.

Over de Holton:
Ja, ik bedoel ook de dure modellen. Dat zou ik kunnen doen, opzich heb ik niets tegen een tweedehans instrument, maar ik heb toch liever een nieuwe. Een mooie koop kan toch nog wel eens een enorme miskoop blijken, hoe goed je ook uitkijkt. Dit kan bij een nieuwe ook, maar die kans is enorm veel kleiner. En natuurlijk zou je het tweedehans instrument eerst kunnen laten nakijken, dat is wel zo. Maar mijn vraag is altijd, waarom zou je zo'n mooie toeter wegdoen?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 108 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 14  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur