trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Nieuwe trompet!!!
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 03:31

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 108 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 14  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 dec 2004 11:48 

tim-f schreef:
veel Bachs en Yamaha's in mijn handen gehad, met handschoentjes aan overigens, dat schijnt normaal te zijn bij Adams....

Met handschoentjes????? raar!
Maar ja, Adams is dan ook geen winkel om zonder handschoentjes aan te pakken :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 dec 2004 12:04 

Ik heb ook op heel wat instrumenten bij Adams gespeeld. Je krijgt witte handschoentjes aan, zodat er geen vette vingers op de instrumenten komen of dat je met je ringen misschien langs het instrument krast. Gewoon voorzichtigheid.

http://www.jamopa.com
http://www.theriveraabigband.nl

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 dec 2004 13:33 

Er zijn ook verenigingen waar je altijd, dus ook als je gewoon thuis aan het blazen bent, handschoenen aan moet. Ik heb een keer op een trompet mogen spelen van een jongen die bij Beatrix Showband hier in Hilversum zit en ik mocht ze trompet niet aanraken voordat ik zijn witte handschoentjes aan had. Dat moest zo van Beatrix zei hij. Ik vond dat een beetje ver gaan, maar van een muziekzaak begrijp ik het wel. Ze blijven anders aan het poetsen, om nog maar niet te spreken over de krasjes die er kunnen komen door ringen.

Profiel  

Berichttitel: vette kluiven
BerichtGeplaatst: 30 dec 2004 13:43 

Twee jaar terug gingen mijn trompetmaatje en ik naar Zuid-Holland voor een trompetuitje. Dat restlteerde uiteindelijk in de aankoop van een Straub bij Hans, want wat was er gebeurd: Bij Pfeiffer hadden ze niks intressants liggen (nou ja, een Martin dan, maar daar kon ik geen harde lul van krijgen) en bij Hakkert mochten we de toeters niet eens áánraken! De verkoper deelde ons mede dat er niet aangeraakt mocht worden omdattie anders de hele zooi slechts voor tweedehandsprijzen van de hand kon doen. Geen wonder dat ze over de kop zijn, net goed! Toen dus maar met onze zeer gefrustreede koppen drie uur filehappen naar Rosmalen. De rest is geschiedenis.
Conclusie: dat van die nichterige handschoentjes bij Adams is zo'n gek idee niet.

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 dec 2004 14:05 

tja, er kwam wel een vrouw naar me toe met de vraag of ik misschien zilverallergie had..... Ik heb de handschoentjes trouwens ook mee mogen nemen. Ik ga er niet vanuit dat ze nu echt verwachten dat ik ze een week lang ga gebruiken

Jupiter pocket
King Trombone
OLP Tony Levin 5-string Basgitaar

Profiel  

Berichttitel: Re: vette kluiven
BerichtGeplaatst: 30 dec 2004 14:09 

Theo van Kampen schreef:
(nou ja, een Martin dan, maar daar kon ik geen harde lul van krijgen).

Ik krijg hem van geen een trompet hoor :lol:

http://www.jamopa.com
http://www.theriveraabigband.nl

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 dec 2004 17:30 

trompet-smurf schreef:
Ik vond dat een beetje ver gaan, maar van een muziekzaak begrijp ik het wel. Ze blijven anders aan het poetsen, om nog maar niet te spreken over de krasjes die er kunnen komen door ringen.

Ik zit er ook aan te denken om het toch maar in te gaan voeren, maar ik ben bang dat het zo lullig overkomt. Hoe denken jullie erover? :?:
Het is hier elke zondag poetsdag en daar wil ik eigenlijk wel vanaf. Niet omdat ik vind dat er geen vingerafdrukken op de instrumenten zouden mogen zitten, maar het handenzuur gaat op den duur wel invreten in het zilver.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 dec 2004 18:05 

Gewoon invoeren dus!
Als jij een nieuwe trompet verkoopt wil je ook dat ie er als nieuw uit ziet! Zonder vingers of uitgebeten zilverwerk!
Vaak is alleen een doekje al genoeg, denk ik, maar die handschoentjes zijn wat handiger!

Mensen begrijpen dat heus wel en als ze een trompet willen uitproberen maakt het volgens mij niet uit of ze handschoentjes aan moeten!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 108 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 14  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur