trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Nieuwe trompet!!!
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 01:44

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 108 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 14  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 dec 2004 10:28 

Robert66 schreef:
Nou, ze laten zich wel behoorlijk adviseren bij jullie :?
Wat voor auto rijd de penningmeester....

Ja inderdaad, "laten we maar lekker allemaal standaard een Bach ML37 spelen, dan zit het wel goed"

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 dec 2004 10:46 

Waarom ben je eigenlijk deskundig als je alleen maar een Bach kunt adviseren ?

Op zich geen slecht instrument natuurlijk.... :wink:

Misschien kan de deskundige ook nog de prijs adviseren.....

Maar ja, ieder geval veel plezier ermee, ik zou wel wat verschillende Bachs uitproberen. De kwaliteit van de Bachs laat soms nogal eens te wensen over. Probeer ook eens de Sterling Plus beker, die vond ik de beste en zijn volgens mij ook veel beter van kwaliteit. Ik heb destijds een Bach ML43 Sterling bij Adams gekocht trouwens, ik geloof toen nog voor 4800,- gulden, die was al gemodificeerd en speelde erg goed.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 dec 2004 11:18 

erikveldkamp schreef:
Waarom ben je eigenlijk deskundig als je alleen maar een Bach kunt adviseren ?

Op zich geen slecht instrument natuurlijk.... :wink:

Misschien kan de deskundige ook nog de prijs adviseren.....

Maar ja, ieder geval veel plezier ermee, ik zou wel wat verschillende Bachs uitproberen. De kwaliteit van de Bachs laat soms nogal eens te wensen over. Probeer ook eens de Sterling Plus beker, die vond ik de beste en zijn volgens mij ook veel beter van kwaliteit. Ik heb destijds een Bach ML43 Sterling bij Adams gekocht trouwens, ik geloof toen nog voor 4800,- gulden, die was al gemodificeerd en speelde erg goed.

hoe graag ik ook zou willen, erik. het wordt een bach ml 37,43, 73. dus geen speciale bekers of wat dan ook, want dat zal wel niet mengen met de rest, aldus de deskundige! t'is echt ongelooflijk! Ik zou anders ook een lightweight bach proberen want zoals jullie misschien nog wel weten vind ik een gewone bach veel te zwaar, maar dat mag dus niet! Heb ondertussen wel advies gevraagd aan mijn ex-leraar (ik heb geen les meer), dat is absoluut geen bachfan, maar die geniet wel veel aanzien bij onze harmonie! dus misschien dat dat nog iets uithaald.......

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 dec 2004 11:22 

tim-f schreef:
hoe graag ik ook zou willen, erik. het wordt een bach ml 37,43, 73. dus geen speciale bekers of wat dan ook, want dat zal wel niet mengen met de rest, aldus de deskundige! t'is echt ongelooflijk! Ik zou anders ook een lightweight bach proberen want zoals jullie misschien nog wel weten vind ik een gewone bach veel te zwaar, maar dat mag dus niet! Heb ondertussen wel advies gevraagd aan mijn ex-leraar (ik heb geen les meer), dat is absoluut geen bachfan, maar die geniet wel veel aanzien bij onze harmonie! dus misschien dat dat nog iets uithaald.......

Altijd proberen natuurlijk, ik snap ook wel dat ze er geen enorme varieteit van merken van willen maken.
Maar dit is, zeker voor zoveel geld, wel erg kort door de bocht.

ps
Welke harmonie is het?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 dec 2004 11:35 

Over variëteit van merken in een sectie gesproken: afgelopen concours in oktober zaten we met 6 verschillende trompetmerken in één sectie (Burbank (Benge), Kanstul 1600 WB, een largebore Conn, een Van Laar, ééntje weet ik niet, een Bach Strad ML37 + Es-Cornet Schilke (dat zijn er 7, maar Bach en Schilke zijn 1 persoon :wink:
Denk je nu echt dat we er minder punten om gekregen hebben, of dat de jury überhaupt iets over de trompetsectie (in negatieve zin) gezegd heeft?
In januari komen er 2 trompettisten bij uit de opleiding, die ook weer beide een andere trompet hebben. Je moet van goede huize komen, wil je blind uit een fanfare-trompetsectie kunnen zeggen of ze wel of niet dezelfde trompet spelen!!! Daarom vind ik het gewoon omhooggevallen gezeur dat iemand persé met dezelfde instrumenten wil spelen. Ik denk dat het veel belangrijker is dat iedereen op de trompet speelt waar hij zich lekker bij voelt!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 dec 2004 11:39 

ik denk dat ik eens een aantal reacties van hier op een rijtje ga zetten.....

tenslotte zijn we allemaal deskundigen :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 dec 2004 11:41 

tim-f schreef:
ik denk dat ik eens een aantal reacties van hier op een rijtje ga zetten.....

tenslotte zijn we allemaal deskundigen :wink:

Ik denk dat er hier mensen zijn die je beter kunnen adviseuren dan die man van jullie harmonie (ikzelf hoor daar niet bij, ik geef alleen maar mijn mening).
Maar een aantal zaken op een rijtje zetten en daarmee naar je vereniging gaan kan natuurlijk nooit kwaad, misschien dat ze op andere gedachten komen!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 dec 2004 11:46 

in principe heb ik niet zo heel veel advies meer nodig! maar de "materiaalman" van de harmonie daarentegen......

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 108 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 14  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur