trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Welke piccolo trompet?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 11:44

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Welke piccolo trompet?
BerichtGeplaatst: 02 apr 2002 09:41 

...

Laatst bijgewerkt door schrijver op 01 jul 2004 08:41, in totaal 1 keer bewerkt.

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 apr 2002 20:40 

Ik zou een Schertzer of Schilke nemen. Deze zijn het meest gangbaar en spelen prettig,de schilke lekker licht voor extreem hoge dingen (moet je wel de tijd nemen een goed exemplaar te vinden) en de schertzer heeft een mooie klank en stemt over het algemeen makkelijk.<br> Tenminste als ik jou was...maar ja dat is niet dus zo daarom heb ik ze gekocht!<p>Edited by: trompetlover

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 apr 2002 21:46 

Ik heb zelf de Kanstull piccolo waar je het over hebt. Ik ben er zeer tevreden over. Hij is bijna net zo goed als de Schilke piccolo, maar wel een stukje goedkoper, hoewel Kanstull ook al aardig hoge prijzen vraagt. Ik ben er zeer tevreden over en heb niet de behoefte om een betere te kopen. Misschien dat ik ooit nog een Schilke en/of een Scherzer ga proberen. Dat zijn zeker geweldig goede piccolo's. Voor een iets kleiner budget is de Kanstull een zeer goed alternatief (vind ik dan).<br>Suicces met uitzoeken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 apr 2002 22:20 

Ik ken "iemand" (een kei van een pro) die zijn Yamaha-piccolo-trompet verkoopt. Het betreft hier een Yamaha "Custom" YTR 9820 C piccolo trompet van 2 jaar oud voor fl. 3000,-. Weet wel niet of ie hem nog te koop heeft.....zou je even na moeten vragen.<p>http://www.marktplaats.nl/printbody.php3?g=muziek&u=trompetten&ID=827&av=a&fv=&fo=&rv=100&pv=&zoek=piccolo&oudei=0&ref=&style=<p>Suc6 ermee iig

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 apr 2002 06:29 

...

Laatst bijgewerkt door schrijver op 01 jul 2004 08:42, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 apr 2002 20:56 

Het is echt bijna niet te geloven, die prijzen van nieuwe instrumenten uit de VS ... Maar ja, wat wil je : shipping, verzekering, importfee, BTW, handlingskosten, transport en dan nog een winstmarge ... Je zou bijna vergeten dat het om een trompet gaat, toch ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 apr 2002 22:05 

Inderdaad, ik vraag me af hoe sommige conservatoriumstudenten het doen als ze zo'n specifiek instrument nodig hebben voor hun examens...<p>Hopelijk wordt de € sterker en de $ zwakker, dat zou pas een droom zijn maar nog niet voor morgen denk ik...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 apr 2002 10:50 

Ik denk eerder dat we af moeten van het idee dat alle lekkers uit de VS komt.<br>Momenteel is de Europese industrie zich dermate aan het ontwikkelen dat ik rustig durf te stellen dat er in de hele VS geen trompet te vinden is waar in Europa, en dan met name Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland geen beter alternatief voor is. En dat voor dezelfde prijs en vaak zelfs minder.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur