trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Flight of the Bumblebee
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 08:43

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 mei 2004 08:43 

http://joeleymard.free.fr/ is er zo een...

http://www.musicaviva.com/trumpet/index.tpl nog zo een... de meeste zijn klassieke dingen omwille van copyright en zo...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 sep 2004 21:47 

hoezo gratis? als ik het goed lees moet je eerst een member worden om de bumblebee te kunnen downloaden :o
www.8notes.com is voor een deel vrij. Meestal nieuwe componisten die hun werk voor het voetlicht willen brengen. Voor de echt grote partituren moet je ook betalen :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 sep 2004 22:00 
Moderator

harpje schreef:
hoezo gratis? als ik het goed lees moet je eerst een member worden om de bumblebee te kunnen downloaden :o
www.8notes.com is voor een deel vrij. Meestal nieuwe componisten die hun werk voor het voetlicht willen brengen. Voor de echt grote partituren moet je ook betalen :wink:

goddank niet gratis.......

ik heb hier ooit eens een stukje geschreven over het op grote schaal kopieren van muziek. Dat epistel zal ik maar ff herhalen. Bij teveel kopieen van een stuk, maakt de uitgever er verlies op, wat een inkomensderving betekend, waardoor niet alleen het betreffende stuk uit de handel gaat, maar ook andere hele mooie stukken. Dus mensen ik pleit hierbij voor wat minder krenterigheid ( zeker met een stuk als de flight of a bumble bee, kom op zo duur is dat nu ook weer niet ) en betaal gewoon eens voor muziek, dan blijven er meer hele mooie stukken ook gewon in de handel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 sep 2004 12:24 

En misschien dat de prijs dan ook wat naar beneden gaat!

Het werkt net zoals met CD's en DVD's copieren: hoe meer er gecopieerd wordt, hoe mender er van verkocht worden, hoe hoger de prijs moet om er nog wat aan te verdienen!

:oops: Maar ik moet zelf ook toegeven dat ik zelf ook wel eens een CDtje copieer, hoor, ik ben ook geen heilige! :oops:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 sep 2004 10:46 

Van de andere kant zijn cd's in de VS veel goedkoper... zelfs Nederlandse cd's. Ik heb daar laatst een cd van het KCO meegenomen. Nederlands orkest, in NL opgenomen in Duitsland gedrukt en in de VS 7 euro goedkoper dan in NL. Hoe kan dat dan?

Volgens mij is de hele cd-handel in NL een grote corrupte handel. De prijzen worden door prijsafspraken kunstmatig hoog gehouden en als er dan iemand een cd'tje gaat kopieren omdat ie het niet meer kan betalen, gaan de grote maatschappijen klagen.

En het is echt niet zo dat de artiesten meer verdienen, die krijgen voor cd's die in de VS voor 7 euro worden verkocht net zo veel (weinig) als voor dezelfde cd's die hier voor 20 euro worden verkocht.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 sep 2004 12:15 

Beetje 'de-kip-en-het-ei-verhaal' dus!
Wat was er eerder! Of in dit geval:
Zijn de CD's zo duur omdat er veel gecopieerd wordt, of wordt er zo veel gecopieerd omdat de CD's zo duur zijn?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 sep 2004 15:50 

Dehaanmuziek schreef:
Beetje 'de-kip-en-het-ei-verhaal' dus!
Wat was er eerder! Of in dit geval:
Zijn de CD's zo duur omdat er veel gecopieerd wordt, of wordt er zo veel gecopieerd omdat de CD's zo duur zijn?

Er wordt zoveel geopieerd omdat de cd's zo belachelijk duur zijn en men is onder druk van het kopieren toch gezakt met de cd prijs. :wink: En er is een docu geweest wat de kosten zijn voor een cdje en dat was 50 eurocent. En net wat Emile zegt. de artiesten krijgen niet meer maar het is alleen omdat het afzetgebied kleiner is dan bijvoorbeeld Duitsland. Het is een grote mafia en er kan mij niet genoeg gekopieerd worden om de prijzen weer tot aanvaardbaar nivo te brengen. :twisted: De kruidvatcdtjes vliegen ook over de toonbank omdat ze normaal geprijsd zijn. 8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 sep 2004 15:55 

harpje schreef:
Er wordt zoveel geopieerd omdat de cd's zo belachelijk duur zijn en men is onder druk van het kopieren toch gezakt met de cd prijs.

Gezakt? Daar merk ik anders niet veel van! :cry:
Maar ik denk dat de vergelijking met het copieren van bladmuziek in ieder geval wel opgaat!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur