trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Klank van verschillende trompetten
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 00:36

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 sep 2004 10:20 

Gerrit schreef:

Als ik je iets aan zou moeten raden zou dat maar 1 ding zijn:

een van Laar dus...

Ja, ik weet het. Ik kwam zaterdagmorgen bij de bakker en vroeg daar om warme broodjes. "Dan moet je naar Margraten rijden zeiden ze daar...."

Maargoed, je zou idd iemand mee kunnen nemen maar het probleem is dat je die persoon dus de ene week mee moet nemen naar Rijswijk, een week later naar Limburg, en zo elke week een andere plaats. Blijft lastig maar het is wel het advies van veel mensen.

Misschien toch maar eens kijken wie ik kan charteren.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 sep 2004 11:05 

Je hoeft echt niet elke muziekzaak in Nederland af te rijden hoor.
Als je naar Van Laar gaat, kom je vanzelf langs Adams Thorn; dus probeer 's een van Laar, mocht het niet bevallen, Hub heeft ook andere merken! Mocht het dan nog niet bevallen, kun je altijd nog in Thorn van de A2 even langs Adams gaan.
Ik kan me niet voorstellen dat je niet slaagt na een dagje van Laar en evt. Adams.
Je hoeft dus maar 1 dag uit te trekken naar mijn mening.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 sep 2004 11:52 

Voor de lichte muziek is een Starub, Calicchio of een Edwards ook een alternatief.
Zelfs Bach heeft een mooie Vintage limited edition (is bij Adams aanwezig) die zeer geschikt is.

http://www.jamopa.com
http://www.theriveraabigband.nl

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 sep 2004 12:04 
Moderator

of een B&S challenger II ( elaboration )

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 sep 2004 13:00 

De combirit langs Adams/ van Laar had ik ook al bedacht. Bovendien kun je bij beide zaken gewoon een instrument mee naar huis nemen en dus mee naar bv je leraar. Dat zijn pas zaken waar je echt wat aan hebt. :!: Wat trouwens maar weinig mensen weten is dat ze bij adams (in elk geval tot twee jaar geleden) ook Calicchio's hebben en daar kun je ze in tegenstelling tot Pfeiffer gewoon een weekje meenemen (al heb je daar wel een lekker ruimte om te testen).

Een Straub heb ik al geprobeerd en is heel mooi, al valt die voor het leadwerk wel een klein beetje af. Een Callicchio heb ik al en een Bach vintage ken ik niet.

Maargoed, ik zal zeker eea gaan proberen!!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 sep 2004 17:42 

Ik raad je sterk aan om de B1 even te gaan testen. Ik ben in ieder geval heel enthousiast over deze trompet. Ik vind deze trompet ook niet specifiek voor lead. Je kan heel makkelijk de klank kleuren door b.v. een ondieper of dieper mondstuk te gebruiken.
Wat mij heel erg bevalt is het zgn. "locken" van de noten (hoe zeg je dat in het Nederlands)? Het geeft een heel safe gevoel als je van de ene noot naar de andere speelt a.h.w. De Bach 37 ml vond ik ook een erg goede trompet. Kortom, proberen maar!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 sep 2004 18:58 

Zelf heb ik ook een Bach ml 37 LR en die lockt idd heel goed. Dit instrument speelt tov mijn Calicchio ook spat zuiver. En volgens mij hebben die twee dingen heel veel met elkaar te maken. Hij speel alleen een heel stuk zwaarder zodat het tijdens een avond met de band een uitputtingsslag is.
De Calicchio daarintegen speelt heel licht maar is soms gewoon niet zuiver te krijgen en wil dus ook regelmatig niet locken. Als zijn er soms wel dagen dat het wel een beetje lukt dus het ligt niet helemaal aan de toeter.

En al deze gebreken aan de Calicchio zou ik wel op de koop toe nemen als ik alleen in een popband zou spelen want daar vind ik het Calicchio geluid echt he-le-maal super voor.
Maar thuis wil ik ook nog met plezier wat etudes en jazz stukjes spelen en die blijven op de Calicchio loeivals, het is gewoon een straf om dat soort dingen daarop te spelen. Het enige voordeel wat de Calicchio dan nog heeft is het superlicht aanspreken ook al locken de noten niet.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 sep 2004 19:44 

Ik was zelf niet zo kapot van de Calicchio's. Met name de klank was voor mij niet je dat. Voor popmuziek is het denk ik perfekt, maar ik vind klank het allerbelangrijkste van je trompetspel. Ik heb de standaard Bach 37 ml en de sterling-bell 37 ml geprobeerd. Met name de laatste vond ik echt erg goed.
Maar ja, het is wat je zegt, op een zware avond is het echt werken op de Bach. De Hub van Laar B1 is echter een klasse apart. De trompet speelt heel erg makkelijk en je kan er een prachtige warme klank op maken. Het is eigenlijk de perfekte mix tussen een Calicchio en een Bach. En het ventielhuis is zo'n beetje het beste wat er op dit moment te krijgen is (Bauerfeind) sp.? Die lopen ongelooflijk goed.
Ik zou m'n Calicchio en Bach even meenemen om te vergelijken, maar ik denk dat ik de uitslag al weet.................... :wink:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur