Ik heb de indruk dat de bevindingen/ervaringen met Denis Wiick mondstukken, genoemd in dit Forum, hoofdzakelijk betrekking hebben op de mondstukken voor trompet.
Ik wil de Denis Wick reputatie iets meer in perspectief brengen met mijn persoonlijke ervaringen:
Rond mijn 16e (ben nu 43,) heb ik veel geëxperimenteerd met verschillende merken en typen trompet-, kornet- en bugelmondstukken. (Een lang lopend proces)
Om de voor mij persoonlijk optimale klank en flexibiliteit te krijgen, ben ik uiteindelijk beland bij het Bugelmondstuk Denis Wick 2FL en voor het kornetmondstuk de Denis Wick 3.
Wat mij opvalt is dat wanneer je gewend bent op deze diepe V mondstukken te spelen, het voor mij vrijwel onmogelijk is nog een gezonde klank te produceren op de Denis Wick 3 trompet mondstuk of elk ander trompet/cornet mondstuk met een ondiepe cup. Dit vereist dan weer enige studie. Mijn hoofdinstrument zijn Kornet en Bugel.
Wanneer ik Benchmark in de FABRA wereld, zie ik dat voor kornetten- en bugelmondstukken, Denis Wick het meest gebruikte merk is. (Hieronder bevinden zich ook profs!) Zelfs in de Jazz kom ik mensen tegen welke Denis Wick gebruiken voor kornet/bugel voor dezelfde eerder genoemde redenen, alhoewel men vaak de voordelen van de klank laten prefereren boven een korter uithoudingsvermogen? en moeilijker hoog register?.
Bij mijn laatste aanschaf voor een kornet mondstuk (DW3), bleek de rim iets minder plat te zijn als voorheen, dat was even wennen.