trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Dennis Wick
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 10:27

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Dennis Wick
BerichtGeplaatst: 13 aug 2004 20:01 

Al zo'n 10 jaar maak ik gebruik van een Denis Wick 3 mondstuk. Klinkt op zich goed maar na het lezen van veel berichten op dit forum merk ik dat men niet zo gecharmeerd is van dit merk.
Ik heb kwa bereik niet zo heel veel te klagen, d.w.z. makkelijk laag (incl. aantal pedaaltonen) en hoogte tot zo'n F3. Nu komt het; Die F3 is dan ook het uiterste en is bij mij niet echt bruikbaar kwa klank en sterkte. Bij de E hieronder lukt dit nog wél volop, ook na een paar uur spelen.
Wat voor mondstuk zal hier verbetering in kunnen brengen? Of is het toch puur techniek :roll:

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 aug 2004 10:43 

Velen zijn niet zo te vinden voor het merk Denis Wick hier, dat heb ik ook al gemerkt.

Vroeger heb ik nog op een Denis Wick 3C gespeeld en dat vond ik een goed mondstuk, tot je overschakelt naar een Bach of een ander merk, dan hoor je verschil. De klank die een Denis Wick kan voortbrengen is veel minder goed dan bijvoorbeeld Bach.

En bij de profs zul je bijna niemand vinden die op Denis Wick speelt. Veelal spelen de klassieke trompettisten op Bach en de jazz/lead/pop trompettisten op Bob Reeves. Ik zeg wel veelal, er zijn veel andere merken te vinden ook, maar meestal geen Denis Wick.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 aug 2004 13:03 

Ik heb zelf een paar jaar op een Denis Wick 3c geblazen, nooit echt grote problemen mee gehad. Maar nu ik sinds een paar maanden een Bob Reeves 43S gebruik merk ik pas wat een verschil dat is. Vooral over de klank ben ik nu veel meer tevreden; lekker helder met voldoende sizzle. Voor de niet-klassieke trompettist een aanrader!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 aug 2004 16:34 

Wat is eigenlijk het verschil tussen de Denis Wick 3 en de 3C?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 aug 2004 22:19 

Juip schreef:

De diameter van een 3 en van een 3C is identiek, maar een 3C heeft een V-cup die ondieper is dan de ronde diepere cup van de 3. Dan heb je ook nog een 3E die bijna geen cup meer heeft...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 aug 2004 19:02 

stabilo schreef:
Juip schreef:

De diameter van een 3 en van een 3C is identiek, maar een 3C heeft een V-cup die ondieper is dan de ronde diepere cup van de 3. Dan heb je ook nog een 3E die bijna geen cup meer heeft...
denis wick heeft naar mijn idee ook plattere randen

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 aug 2004 12:56 

Op de een of andere manier lopen we volgens mij ook allemaal wel lekker achter elkaar aan. Als een gemiddelde vraag wordt gesteld over een mondstuk dan roepen we allemaal "proberen want wat voor mij goed is hoeft het voor jou niet te zijn". Maar als het gaat om het merk Dennis Wick dan heeft er waarschijnlijk ooit iemand geroepen dat het voor dit merk niet opgaat want dan kan het nooit wat zijn.

Ik blijf erbij dat je zelf moet proberen wat bij je past en als dat een Dennis Wick is dan is dat toch prima.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 aug 2004 13:20 
Moderator

Callichioadict schreef:
Op de een of andere manier lopen we volgens mij ook allemaal wel lekker achter elkaar aan. Als een gemiddelde vraag wordt gesteld over een mondstuk dan roepen we allemaal "proberen want wat voor mij goed is hoeft het voor jou niet te zijn". Maar als het gaat om het merk Dennis Wick dan heeft er waarschijnlijk ooit iemand geroepen dat het voor dit merk niet opgaat want dan kan het nooit wat zijn.

Ik blijf erbij dat je zelf moet proberen wat bij je past en als dat een Dennis Wick is dan is dat toch prima.

ehh ja.

ook ik heb nog ergens een denis wickje liggen, en dat beviel niet, en zo kan ik nog wel talloze andere trompettisten opnoemen, ik kan er niks aan doen, dat ik de mening deel van talloze anderen, maar als iemand op zo'n ellendig ding goed kan spelen, respect.

hoef je niet zo gepikeerd om te doen... 8O

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur