De stand van zaken :
Ik ben net terug van Hub en hij had nog wat nieuwe trompetten gebouwd naar aanleiding het model die ik de 1e keer gepost heb in dit onderwerp. Dit is mijn nieuwe trompet !
De nieuwe trompet heet nu na lang nadenken.......de B1. De B1 en de toekomstige B2 zijn dan de nieuwe modellen die wat meer sizzle en hoog in het geluid hebben. De andere modellen B3 t/m B7 klinken wat ronder, dat is de al bestaande serie. Op deze trompetten heb ik ook nog gespeeld (hij had net een serie klaar voor verzending) en die speelden eigenlijk net zo goed en makkelijk als de B1 alleen zijn dus wat groter en ronder van geluid.
De nieuwe B1 is iets anders geworden dan mijn nieuwe. Het verschil is ondermeer dat de buizen van nickel-silver zijn. Daardoor klinkt ie nog iets helderder met iets meer sizzle. De reden van het verschil met mijn nieuwe is dat dat met verzilveren te maken heeft. Als je alleen messing zou gebruiken heb je meer kans op blaasjes in het zilver na verloop van tijd.
Pascal heeft de 1e officiele B1 en die klinkt als een speer. Open maar toch met veel sizzle. En een lekkere lichte trompet waardoor hij makkelijk aanspreekt.
De B1 heeft een 4 beker en is daardoor wat geprojecteerder (zoiets als een Bach ML 37*) de B2 (die nog niet klaar is) wordt dan met een 7 beker. Die straalt wat breder uit (ongeveer vergelijkbaar met een Bach ML 43* of 72*).
[i}meer info en veel foto's binnenkort op mijn website, anders wordt dit weer zo'n reclame blok.....

[/i]