trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Een ander trompet
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 17:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 jul 2004 14:34 

Je hebt volkomen gelijk; ik weet zelf nog toen ik pas bezig was, dat ik een instrument kreeg (bugel), waar eigenlijk alleen maar de eerste rij op speelde; daar wordt je gelijk een stuk fanatieker van.
Om maar door te gaan op je trombone-voorbeeld; mijn vriendin, nu een half jaar in opleiding op trombone, heeft sinds kort ook een bijna nieuwe trombone gekregen van de vereniging, en je ziet gewoon dat ze meer gemotiveerd is om te oefenen enz. Haar leraar was uiteraard uiterst content :P

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 jul 2004 15:14 

Bedankt voor de reacties.
Het probleem is ook dat ik niemand ken die er verstand heeft om mee te nemen! De enige die ik ken is mijn leraar, maar die is alleen op lesdagen in den bosch en heeft het echt ALTIJD druk. Is het echt niet mogelijk om een goeie keuze te maken in afwezigheid van iemand die er verstand (de winkelbediende zou toch wel kunnen helpen).
Nog een vraag: Volgens mijn leraar moet je je mondstuk meenemen (en trompet), maar waarom eigenlijk? Als ik straks een bepaalde trompet koop dan heb ik toch meteen een ander mondstuk i.p.v die ik nu heb. Volgens mij is dit een bijzondere leek-achtige vraag, maja vroeg het me wel af :roll:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 jul 2004 15:25 

Als het mondstuk waar je nu op speelt lekker speelt zou ik die zeker meenemen! Als je en op een andere trompet gaat spelen, en op een ander mondstuk weet je vrijwel zeker dat je het niks vindt!

De verkoper zal je zeker kunnen helpen, ik neem tenminste aan dat hij er verstand van heeft! Maar hij staat daar wel om iets te verkopen, de naam zegt het al! :lol:
Daarom zou ik toch proberen om een onafhankelijk persoon mee te nemen! Misschien woont iemand op dit forum wel in Den osch, of in de buurt! Ik neem aan dat er in Den Bosch wel meer trompettisten wonen! :P

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 jul 2004 15:51 

Dehaanmuziek schreef:
Als je en op een andere trompet gaat spelen, en op een ander mondstuk weet je vrijwel zeker dat je het niks vindt!

Wat bedoel je hier precies mee? Aangezien ik 'mijn' huidige trompet leen van iemand, moet ik straks ook wel het mondstuk die ik er bij krijg nemen (of een andere kopen).

Haha, verkopers blijven inderdaad verkopers :wink: , het zou inderdaad beter zijn als een onafhankelijk oor mee zou gaan (oproep?).
8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 jul 2004 15:56 

Kream schreef:
Dehaanmuziek schreef:
Als je en op een andere trompet gaat spelen, en op een ander mondstuk weet je vrijwel zeker dat je het niks vindt!

Wat bedoel je hier precies mee? Aangezien ik 'mijn' huidige trompet leen van iemand, moet ik straks ook wel het mondstuk die ik er bij krijg nemen (of een andere kopen).

Je bent gewend aan het mondstuk waarop je nu speelt, neem ik aan! Met dat mondstuk kan je nu het beste beoordelen of de trompet die je uitprobeert je bevalt! Wellicht is het ook mogelijk om eenzelfde mondstuk erbij te krijgen/kopen!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 jul 2004 17:54 

Even over de 'winkel' vraag:
Ik zou me vooral niet orienteren op een bepaalde winkel... Kijk gewoon welke trompetten er beschikbaar zijn is jouw prijsklasse en ga dan na wie ze levert, dat levert meer op dan vanuit het omgekeerde perspectief kijken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 jul 2004 22:28 

Olds special is geloof ik ontwikkeld als big band instrument, maar als het je aanspreekt zul je er ook wel andere dingen mee kunnen doen.
Zowiezo is een olds voor die prijs wel altijd even de ventielen checken maar als dat in orde is, en hij bevalt je qua spelen heb je er echt een pracht toeter aan

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 jul 2004 07:33 

Volgens mij heeft Hans van www.brassimport.nl nog wat gebruikt liggen. Weet de prijzen zo niet, maar kijk eens.

http://www.jamopa.com
http://www.theriveraabigband.nl

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur