trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Xeno of Kanstul?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 10:28

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: xenox?
BerichtGeplaatst: 28 apr 2004 08:21 

Laatst even getoeterd op een xeno, large bore, en ik was aangenaam verrast! Wát een souplesse, spatzuiver, halleluja. Maar de ventielen rammelden een beetje en de middenste bleef af en toe hangen, dus effe kijken: Allemaal grote koperkleurige vlekken op de ventielen zelf. Het instrument is twee jaar oud!! Welliswaar zeer intensief gebruikt maar toch.... Thuis gelijk mijn klassiekers uit de kast gerukt om daar even inwendig onderzoek te plegen en wat bleek: De Bach uit 1986 was als nieuw en de Getzen had alleen op het middenste ventiel een slijtplekje, maar ja, die komt dan ook uit 1973 dus da's niet zooooooooooo gek. Hoe zit dat nou met die Yammie? Heeft de Xenoman een maandagochtend toeter of is dit structureel, dan kunnen alle twijfelaars tóch maar beter uitkijken naar iets anders. Yamaha, is dat geen afkoring van YApanners Maken Alles Half Af? Of geldt dat alleen voor de FS1 met roterende inlaat?

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 apr 2004 17:58 

Tja, Yamaha was net van het ventielen-vooroordeel af (bijna dan :lol: ) krijg je dit soort dingen te horen.. :P

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 apr 2004 09:03 

Toch verschilt het sterk per instrument: Mijn YTR-6345 HGS II gebruik ik al 5 jaar zeer intensief: geen slijtplekje op de ventielen te bekennen... maar mijn c-trompet YTR 6445 HG is 2e hands, door de vorige gebruiker nauwelijks gebruikt en ik speel er nu bijna een jaar op: op alle 3 de ventielen forse slijtplekken. Het loopt allemaal nog wel, maar tis volgens mij niet zoals t hoort.....

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur