Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
| Auteur |
Bericht |
|
Dehaanmuziek
|
Berichttitel: Geplaatst: 12 apr 2004 15:23 |
|
Geregistreerd: 03 feb 2004 20:39 Berichten: 3151 Woonplaats: Kortenhoef
|
Bravo! 
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Yamahaddatdangezegd
|
Berichttitel: Geplaatst: 12 apr 2004 21:19 |
|
Geregistreerd: 17 jan 2004 13:47 Berichten: 971 Woonplaats: Welten, Heerlen
|
|
Enigszins verbaasd over de kant die deze discussie opgaat geef ik mijn mening, volgens mij een van de bestaansredenen van een forum.
Ik denk dat de site van Hub van Laar een goede weerspiegeling geeft van zijn manier om potentiele kopers zijn trompetten te presenteren. Hij schotelt zijn klanten een selectie uit zijn assortiment voor, met als enige commentaar: "Hier, speel er maar eens op". Hij geeft geen informatie over boring, beker of materiaal, hetgeen ook niet heel relevant is. Ik ben nog geen week geleden gaan proberen, en was zeer onder de indruk, maar dat staat los van deze discussie.
Natuurlijk mag iedereen zijn mening hebben en alhier ventileren, maar ik hoop met deze uiteenzetting een beeld te hebben gegeven van wat ik denk dat Hubs redenen zijn om op zijn site slechts summier informatie te verstrekken. Trompetten moet je niet lezen, maar bespelen!
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
erikveldkamp
|
Berichttitel: Geplaatst: 12 apr 2004 21:34 |
|
|
|
je hebt helemaal gelijk maar niet helemaal.
Ieder produkt wat verkocht moet worden wordt gepromoot of reclame voor gemaakt. Als je een auto koopt kijk je eerst naar de plaatjes/beschrijvingen en daarna ga je naar de garage om uiteindelijk een testrit te maken.
Waarom denk je dat Monette bijv. zoveel kan vragen voor zijn trompetten ? Juist, goeie marketing. Het belangrijkste is natuurlijk dat het produkt goed is, maar als niemand weet dat je dat produkt verkoopt komt er ook niemand opaf.
Ik denk dat door dit forum meer mensen wel van Hub van Laar gehoord hebben, maar dat is niet alleen zijn verdienste. Kijk maar eens naar de amerikaanse forums zoals Trumpetherald en Trumpetmaster, daar zijn zelfs de trompetbouwers zoals Eclipse en Getzen aan het meediscusieren. Dat vind ik pas tof want dan kun je ze direkt vragen stellen. Getzen vraagt zelfs rechtstreeks aan de forumleden wat zij kunnen verbeteren aan hun produkten. Dat heeft natuurlijk 2 voordelen, hij trekt aandacht voor hun produkten en hij komt zo te weten wat er voor behoeften zijn op trompetgebied.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
jvanbruggen
|
Berichttitel: Geplaatst: 12 apr 2004 22:07 |
|
Geregistreerd: 30 aug 2003 21:41 Berichten: 39 Woonplaats: 's-Hertogenbosch
|
|
Bravo Eric
Jouw commentaar en aanvullingen lees ik meestal met plezier! Structureel, onderbouwd met argumenten, opbouwend naar anderen! Ik vind namelijk ook dat er af en toe veel te vrijblijvend en zelfs afbrekend en denigrerend commentaar wordt geleverd.
Je mening over de Amerikaanse forum sites deel ik; die lijken een stuk volwassener.
Ik mis overigens bij dit onderwerp nog het commentaar van Hans. Of heeft die ook al afgehaakt, zoals enige tijd geleden bij het onderwerp "nieuwe trompet voor baszz gekocht op bestelling"?
Jos
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Hans
|
Berichttitel: Geplaatst: 13 apr 2004 15:52 |
|
Geregistreerd: 16 sep 2001 22:02 Berichten: 1706 Woonplaats: ´s-Hertogenbosch
|
|
Nee ik ben niet afgehaakt, ik luister naar de argumenten voor ik me er mee bemoei.
Vorige week heb ik op het conservatorium van Enschede gestaan met een stand op een koperdag. Hub was daar ook en ik heb met hem afgesproken dat ik een dezer weken bij hem op bezoek ga. Daarna zal ik wel mijn mening geven.
De kritiek op de site kan ik overigens wel delen. Het ziet er prachtig uit, zijn folders met dezelfde layout ook, maar je wordt er inderdaad niet veel wijzer van. Maar ik ga ervan uit dat hij, net als ik, constant moet blijven bouwen en aanpassen aan een website. Als je zoveel tijd kwijt bent met de ontwikkeling van je bedrijf, kun je niet ook nog eens zoveel tijd besteden aan het compleet maken van je site.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
bartjefrit
|
Berichttitel: Geplaatst: 13 apr 2004 16:02 |
|
Geregistreerd: 09 okt 2001 13:08 Berichten: 1053 Woonplaats: Stein
|
veldkampbrass schreef: Waarom denk je dat Monette bijv. zoveel kan vragen voor zijn trompetten ? Juist, goeie marketing.
Kom nou toch zeg... men kan echt niet meer voor een instrument vragen DOOR goede marketing! Een prijs zetten IS marketing; Monette positioneert zich op een hoger segment van de markt. Als ik een product maak en ik heb een goede marketing, wil echt niet zeggen dat ik er een hoge prijs voor kan vragen; ik bereik alleen meer potentiele kopers!
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
erikveldkamp
|
Berichttitel: Geplaatst: 13 apr 2004 17:03 |
|
|
|
Dan moet je maar eens in de supermarkt kijken. Naast de a-merken staan de eigen merken van de supermarkt. Vaak komen ze uit dezelfde fabriek alleen word voor het a-merk veel meer reclame gemaakt. Hetzelfde geld voor merkkleding zoals Adidas en Nike etc. Door dure spelers de produkten te laten promoten kunnen ze meer vragen maar moeten ze ook meer vragen omdat er erg veel geld in de marketing gaat zitten.
Ik wil niet zeggen dat Monette veel geld in de marketing steekt, volgens sommigen is Wynton betrokken bij Monette op een af andere manier. Misschien heeft hij wel een aandeel in het bedrijf. Feit is wel dat de prijzen verveelvuldigd zijn sinds 1982 toen Monette noch met omgebouwde Bachs bezig was. Maar het feit dat hij er zo'n 100 per jaar bouwt en een wachtlijst heeft van ongeveer 10 maanden zegt genoeg over de marketing. Dat wil niet zeggen dat het produkt niet goed is, maar ik geloof niet dat hij 3x zoveel tijd nodig heeft voor 1 trompet in vergelijk met van Laar, Straub etc.
Maar daar gaat hem niet om in dit onderwerp. Het ging over de site van Hub van Laar. Ik blijf van mening dat die site wat duidelijker kan zijn qua info. Als je vage foto's en vage teksten op je site kunt zetten dan kun je ook duidelijke foto's met veel info op je site zetten. Dat is in een uurtje gepiept.
Ik wil niet afgeven op de kwaliteit van zijn produkten, integendeel ik heb respect voor elke instrumentenmaker want dat is een moeilijk vak. En als ik dan hoor en lees bijv. van Jeroen hoe goed zijn trompetten zijn, des te beter. Maar een site zoals Hans heeft ziet er simpeler uit is is simpeler gemaakt maar is wel veel informatiever en nodigt meer uit.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Hans
|
Berichttitel: Geplaatst: 13 apr 2004 23:40 |
|
Geregistreerd: 16 sep 2001 22:02 Berichten: 1706 Woonplaats: ´s-Hertogenbosch
|