Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
| Auteur |
Bericht |
|
trompet
|
Berichttitel: Geplaatst: 11 apr 2004 13:29 |
|
|
|
Ow gaaf, welke site was dat??? ik luister veel naar robbie en vind die brasssectie echt geweldig, leuk om te horen dat zij op een xeno rgs spelen. Ik heb mijn keus nog niet gemaakt, maar dit zal niet lang meer duren nu ik mijn eigen trompet verkocht heb en alleen nog een harmonieinstrument heb om op te spelen.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
erikveldkamp
|
Berichttitel: Geplaatst: 11 apr 2004 19:57 |
|
|
|
De Xeno is zeker een goede trompet, veel waar voor het geld. Maar je moet die trompet niet kopen omdat er 2 goede trompettisten op spelen. Voor elk bekend merk zijn er welmeerdere toptrompettisten te vinden die op dat merk spelen.
Je moet een instrument kopen waar jij je lekker op voelt. Maar zoals gezegd, je zult je geen buil vallen aan een Yamaha Xeno. Probeer er meerdere uit als dat mogelijk is want de ene kan soms beter aanvoelen dan de andere. Dat geld trouwens voor elk merk.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
erikveldkamp
|
Berichttitel: Geplaatst: 11 apr 2004 20:39 |
|
|
|
Op een RGS zit een goldbrass beker, die projekteren wat meer. Als je een bijv. een Bach 37 en een Bach 37* zou vergelijken of sterker nog een Bach LT en een standaard Bach dan zou je het verschil wel merken. Het gaat natuurlijk niet om grote gewichtverschillen maar meer om klankverschillen etc. Je hoort het verschil ook wel als je tegen de rand van de beker aan tikt.
Als je een gewichtverschil wilt merken moet je mijn Monette eens naast een "normale" toeter leggen, daar zit ongeveer een pond verschil tussen !
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
trompet
|
Berichttitel: trompetten:P Geplaatst: 12 apr 2004 13:07 |
|
|
|
Wat jij zegt erik: niet afgaan op instrumenten waar alleen bekende muzikanten opspelen, ik ben nog steeds overal aan het kijken wat ik allemaal graag wil proberen, ik denk dat ik komende week eens een keer naar adams ga en daar het een en ander uit ga proberen, hebben ze daar ook calicchio? want ik ben daar ook wel erg nieuwsgierig naar. Iemand nog meer tips van instrumenten die ik zou moeten proberen?? Ik heb de stradivarius stomvi master, xeno (rgs) en de shew al geprobeerd, ik vind de xeno rgs tot nu toe de trompet die mij het meest aanspreekt, zowel kwa klank als bespeelbaarheid...
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
erikveldkamp
|
Berichttitel: Geplaatst: 12 apr 2004 14:17 |
|
|
|
Een Sterling bell spreekt niet zwaarder aan dan een standaard beker. Integendeel, ik heb 3 jaar op een Sterling bell gespeeld en vind het een van de beste aankopen die ik ooit gedaan heb op trompetgebied. Maar mijn vergulde Mt.Vernon is toch noch wel iets beter maar die vind je ook niet in de winkel, daar moet je naar willen zoeken en dan noch veel geluk hebben.
Elke beker heeft zo zijn voor en nadelen maar ik denk dat je bij Bach het beste een Sterling kunt kopen maar ze zijn wel wat duurder (2500,- a 2700,-). Je kunt dan wel het beste de verzilverde kopen. Ik heb de gelakte van mijn collega's gezien....
|
|
| Omhoog |
|
 |