trompet.nl > forum > Toon onderwerp - ytr-8310z
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 19:23

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: geprobeerd?
BerichtGeplaatst: 03 apr 2004 14:28 

heeft iemand hem op de musikmesse geprobeerd? wat vond je ervan?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 apr 2004 22:59 

Hahaaaaaa ik heb hem vandaag geprobeerd op de messe en ik was aangenaam verrast over de klank die eruit kwam en met mij ook nog een aantal andere(voor mij onbekende) trompettisten .
Hij was enorm zuiver van laag naar hoog , spreekt makkelijk aan , en m,n eerste d3 zat erop :lol: toevalstreffer :lol:
en dat RGS staat voor een reversed leadpipe , ik zelf kon niet veel klank verschil horen in vergelijking met een "normale " maar andere waren weer laaiend enthousiast .

Profiel  

Berichttitel: 8310Z
BerichtGeplaatst: 04 apr 2004 10:36 

Geachte forumleden,

Vrijdag jongstleden was ik op de messe in de gelegenheid Yamaha's nieuwste uit te proberen en ik kon eigenlijk geen verschil ontdekken met de daar aanwezige 6310Z... Ook een luisterende collega kon het verschil niet horen. Nu vraag ik me af of er op dit forum mensen zijn met ervaringen met Yamaha Custom trompetten (alsmede Xeno).

Ik vraag mij af of de toevoeging Custom bij Yamaha misschien staat voor een betere materiaalkeuze, of een duurzamere laklaag, tenslotte zijn de instrumenten uit de 8xxx serie aanzienlijk duurder dan die uit de 6xxx serie. Nou ja, in het geval van de 6310Z/8310Z scheelt het geloof k 300 euro. Weet iemand van jullie of Yamaha Customs soms niet uit elkaar vallen na 5 jaar (ik spreek uit ervaring).

Momenteel probeer ik een 6310Z uit van een collega, die hem ook wel wil verkopen. Aangezien ik geen verschil heb kunnen ontdekken tussen deze twee modellen, vraag ik me af of het nut heeft een 8310Z aan te schaffen, behalve als de afwerking op een dusdanig ander peil staat dat ik met deze trompet wel oud kan worden.

In geduldige doch gretige afwachting van jullie reactie,

Yamahaddatdangezegd.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 apr 2004 10:41 
Moderator

nou misschien dat het per speler verschilt, maar ik merkte wel degelijk verschil, in weerstand, aanspreken, flexibiliteit, en ook de bouw is wezenlijk anders.

De las naad van de beker zit op een andere plaats, en is niet met lood gebogen, maar met olie, wat beter is voor de duurzaamheid van het materiaal.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 apr 2004 10:53 

Ik wil hem ook proberen! Weet iemand wanneer hij precies in de winkels komt te liggen?? duurt dat nog dagen/weken/maanden???

Profiel  

Berichttitel: 8310Z
BerichtGeplaatst: 04 apr 2004 18:14 

Okee, thanks. Ik ga hem nog een keertje in een wat minder lawaaiïge omgeving testen. Ik neem aan dat ie over een tijdje wel bij Adams (thorn) bijvoorbeeld ligt.

Groeten!

Profiel  

Berichttitel: verkoop 8310
BerichtGeplaatst: 10 apr 2004 14:11 

Beste mensen,
Na een mailtje gestuurd te hebben naar adams met de vraag wanneer de nieuwe shew hier in de winkels ligt krijg ik te horen dat dit waarschijnlijk in november pas is :( Nu vind ik dit nog errug lang duren.. weet er iemand of ze in bijvoorbeeld duitsland eerder te koop zijn dan hier of gaat heel europa tegelijk?
Groeten Pim

Profiel  

Berichttitel: prijs
BerichtGeplaatst: 10 apr 2004 16:36 
iemand enig idee wat die moet kosten? ik ben nl. ook op zoek naar een nieuwe toeter... Bach Selmer is toch niet ideaal voor bigband :)

wat is het grote verschil met Xeno?

groetn

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur