trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Vals door deuken?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 22:47

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: ja ja..........
BerichtGeplaatst: 31 maart 2004 08:38 
Moderator

Theo van Kampen schreef:
Ja ja Marnix, jij heb makkelijk lullen! 't Is maar goed dat we niet allemaal gezegend zijn met jouw talenten; anders was het snel afgelopen met een unieke bedrijjfstak!!

Nee nee beste theo, zo is het niet, want er zijn goddank talloze andere trompettisten die wel op het nieuwste en duurste willen spelen, en dat is mooi, want hoe denk je anders dat ik aan mijn unieke collectie kom, van al die sufferds die afstand doen van een instrument dat bijzonderder is dan een massa Yamaha of Bach.

Maar ja das mijn mening he?? ( en voor mij persoonlijk bewezen feit, maar nogmaals alleen objectief voor mezelf )

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 maart 2004 09:18 

Ik ben blij dat je beperkingen kent en niet op zoek bent naar de nieuwste en duurste trompet. Daar gaat namelijk veel tijd (en geld )in zitten die jij als ik het goed begrijp liever in studeren stopt. Ik speel ook liever op het nivo van Wynton dan dat ik de trompet heb waar hij op speelt......

Maar aan de andere kant is het erg leuk om alle verschillende trompetten uit te proberen. Ik heb er nu een paar van voor 1940 en heb ook 5 prototypes uitgeprobeerd de laatste tijd. Mijn indruk is dat er voor elke prijs een goede trompet is te vinden maar voor de aller aller beste trompetten moet je toch wel iets meer betalen alhoewel een Bach NY of Mt. Vernon niet duurder hoef te zijn dan een custommade trompet van deze tijd (vroeger waren Bachs ook nog redelijk custommade).

Het is me bij veel trompetten opgevallen (oude en nieuwe) dat er zoveel verschil in projektie zit. Veel trompetten zijn erg goed als je alleen speelt maar zo gauw in een sektie gaat zitten valt de trompet toch tegen omdat je te weinig terug krijgt van jezelf. Ik denk dat de klassieke trompettisten daar minder last van hebben dan trompettisten in een pop- of bigbandsektie. Daarom vallen er ook veel trompetten af wat mij betreft.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 maart 2004 22:08 
Moderator

veldkampbrass schreef:

Maar aan de andere kant is het erg leuk om alle verschillende trompetten uit te proberen. Ik heb er nu een paar van voor 1940 en heb ook 5 prototypes uitgeprobeerd de laatste tijd. Mijn indruk is dat er voor elke prijs een goede trompet is te vinden maar voor de aller aller beste trompetten moet je toch wel iets meer betalen alhoewel een Bach NY of Mt. Vernon niet duurder hoef te zijn dan een custommade trompet van deze tijd (vroeger waren Bachs ook nog redelijk custommade).

.

Hoe denk je dat ik aan al mijn oude "krotten" ben gekomen?? :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 maart 2004 22:52 

Ik dacht dat al die sufferds je opbelden om hun toeter over te nemen voor een zacht prijsje. :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 maart 2004 23:07 
Moderator

juist en een biertje investeren verlaagt de prijs aanzienlijk :mrgreen:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 apr 2004 12:53 

:lol: :lol: Ken je nog meer van die sufferds? :wink: :lol:

Profiel  

Berichttitel: Aha!!!!!!!!!!!!!
BerichtGeplaatst: 09 mei 2004 12:36 

Enfin, de
Connquest toch maar even naar Muller gebracht en hij zou eens gaan kijken wat hij er aan zou kunnen doen. Inmiddels issie weer terug en raad eens? De grootste beschadigingen zijn gladgestreken en toeter speelt nu een heel stuk beter! Geen problemen meer met de intonatie. Kortom, een leuk experimentje.

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur