trompet.nl > forum > Toon onderwerp - rood koper
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 03:44

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: rood koper
BerichtGeplaatst: 18 maart 2004 16:44 

Hallo allemaal,
Ik ben hier en daar aan het rondkijken voor een mooie constellation, ik heb er 1 gevonden, maar deze heeft een roodkoperen beker en leadpipe, kan iemand mij hiervan vertellen wat voor een materiaal dit is en waarom dit werd gebruikt? heeft er iemand ervaringen met zo'n instument? speelt/klinkt het anders? en zijn er voor/nadelen?
Groeten Pim

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 maart 2004 18:28 

Volgens mij zijn bijna alle connstellations van voor een bepaalde tijd (weet niet welke tijd)
uitgevoerd met een roodkoperen beker , maar veel weten het niet omdat er een bikklharde nikkellaag overheen zit .
Als je het echt wil weten moet je het even aan Hans van Brassimport vragen , die heeft namelijk zijn connstellation laten ontnikkelen en heeft nu dus een roodkoperen beker die je echt ziet en dus niet vernikkeld is 8O .
Ik heb zelf ook een connstellation en die heeft ook een roodkoperen beker alleen is die dus vernikkeld .

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 maart 2004 18:57 

http://www.brassimport.nl/Images/gebruikt/conny.jpg kijk hier eens volgens mij is dit het instrument wat ik bedoel en hij is nu dus te koop

Profiel  

Berichttitel: Rood?
BerichtGeplaatst: 19 maart 2004 13:06 

Krijg nou wat! Ja, 't is 'm! Hans, ik zou zeggen, doe het niet! Zonde man + wat ga je dan tijdens de carnaval inzetten? Toch niet die Schilke van je? Dat overleeft dat ding nooit! Overigens wordt de sound van een trompet slechts ten dele gemaakt door het gebruikte materiaal, 't is meer de vorm van de beker (de zgn 'taper') die dat veroorzaakt. Mijn (gewezen) roodkoperen Conn Director klonk nou niet echt warm...... Was wel een fijne toeter, maar da's weer een heel ander verhaal.

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel: Re: rood koper
BerichtGeplaatst: 20 maart 2004 11:10 

trompet schreef:
Hallo allemaal,
Ik ben hier en daar aan het rondkijken voor een mooie constellation, ik heb er 1 gevonden, maar deze heeft een roodkoperen beker en leadpipe, kan iemand mij hiervan vertellen wat voor een materiaal dit is en waarom dit werd gebruikt? heeft er iemand ervaringen met zo'n instument? speelt/klinkt het anders? en zijn er voor/nadelen?
Groeten Pim

Rood koper heeft een donkerder geluid en meer projectie. Zeker voor de Connstellation geldt dat hij enorm ver draagt. Dat komt ook, zoals Theo al zei, door de vorm van de beker. De Connstellation heeft een beker die vrij groot is (5") en heeft geen naad, het is een beker uit een stuk. Een nadeel van de Connstellation kan zijn dat je er heel hard op moet werken, maar dat is afhankelijk van het exemplaar, daar zitten grote verschillen tussen, zeker bij de oudere modellen (< 1970). Als je echter een goed exemplaar hebt, is het een fantastische toeter.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 maart 2004 14:13 

Dank jullie allemaal voor jullie reacties, ik heb het instrument geprobeerd en gelijk meegenomen, het is, wat hans ook al zei, flink blazen, maar het geluid wat eruit komt is fantastisch. Ook heb ik na wat onderzoek op internet het type weten te achterhalen: 38B

Profiel  

Berichttitel: Re: rood koper
BerichtGeplaatst: 20 maart 2004 14:34 
Moderator

Hans schreef:
trompet schreef:
Hallo allemaal,
Groeten Pim

Rood koper heeft een donkerder geluid en meer projectie. Zeker voor de Connstellation geldt dat hij enorm ver draagt. Dat komt ook, zoals Theo al zei, door de vorm van de beker. De Connstellation heeft een beker die vrij groot is (5") en heeft geen naad, het is een beker uit een stuk. Een nadeel van de Connstellation kan zijn dat je er heel hard op moet werken, maar dat is afhankelijk van het exemplaar, daar zitten grote verschillen tussen, zeker bij de oudere modellen (< 1970). Als je echter een goed exemplaar hebt, is het een fantastische toeter.

Beker uit een stuk??
Wat is daar de relevantie van?? Ik heb het er al eens met andere mensen over gehad, en die vertelden dat het niet heel veel uitmaakte.
Mijn trompetten zijn geloof ik allemaal uit twee stukken, en ik ben er nog geen betere tegen gekomen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur