trompet.nl > forum > Toon onderwerp - welke beginners trompet
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 09:59

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: welke beginners trompet
BerichtGeplaatst: 26 feb 2004 10:13 
Moderator

Aan alle forum leden,

Ik heb een leerling, die net 3 maanden speelt, en nu moet hij een eigen trompet kopen.
Omdat ik zijn docent ben zou ik graag willen meekijken bij wat hij koopt.

mijn vraag : waar zijn jullie op begonnen, en wat is jullie ervaring achteraf gezien

Zelf heb ik de volgende opties in mijn hoofd: B&S challenger 1, of 2.
Huub Van Laar, Yamaha Mark 2 of Xeno.

Het instrument moet nog jaren mee kunnen, maar hij moet niet meteen te groot gaan spelen, of teveel geld uitgeven aan te duur materiaal, dus eigenlijk een middle of the road model, als jullie hier nog tips over hebben hoor ik ze graag.

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 feb 2004 10:30 

Mijn eerste trompet was een Yamaha (2335 of zoiets). De goedkopere serie van Yamaha is erg goed. ML boring, zeer goede stemming en zeker niet duur. Hier kun je jaren mee vooruit !!

Ik heb even navraag gedaan:

YTR 4335G rond de € 570,-
YTR 5335G rond de € 830,-

Succes met het uitzoeken !

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 feb 2004 13:02 

Marnix,

Een leerling die net een paar maanden speelt, splits je toch geen instrument tussen de €1000 en €2000 in de maag?!
Volgens mij kan hij/zij beter een gebruikte trompet kopen, voor weinig, om op te leren spelen en te kijken of het over een paar jaar nog steeds bevalt. Tenminste, dat zou mijn advies zijn.
Ik heb laatst een gebruikte Yammie voor een leerling van me gekocht, die speelt overigens al een paar jaar, voor €175. Lijkt me iets schappelijker.
Je leerling kan dan altijd nog, als blijkt dat hij of zij het echt leuk vindt, een betere trompet kopen, die andere raak je dan ook nog gemakkelijk kwijt, of je ruilt hem in bij aanschaf van een goeie.

Bovenstaande allemaal in de veronderstelling dat het geen supertalent is, dat nu al Charlier of Tomasi speelt natuurlijk. :D

Groeten,

Maarten

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 feb 2004 15:09 

Dat zijn inderdaad behoorlijk dure opties voor een beginner....
Ik zou ook voor de Yamaha's gaan, die zijn super qua prijs/kwaliteit. Een Xeno? Daar zijn de meeste professionele trompetisten al zeer blij mee, en begint inderdaad bij 2000 euro nieuw. Een 4335 is een mooie trompet om mee te beginnen. Veeeeel beter dan de Amati waar ik op begon.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 feb 2004 17:20 
Moderator

Maarten Trompet schreef:
Marnix,

Een leerling die net een paar maanden speelt, splits je toch geen instrument tussen de €1000 en €2000 in de maag?!
Volgens mij kan hij/zij beter een gebruikte trompet kopen, voor weinig, om op te leren spelen en te kijken of het over een paar jaar nog steeds bevalt. Tenminste, dat zou mijn advies zijn.
Ik heb laatst een gebruikte Yammie voor een leerling van me gekocht, die speelt overigens al een paar jaar, voor €175. Lijkt me iets schappelijker.
Je leerling kan dan altijd nog, als blijkt dat hij of zij het echt leuk vindt, een betere trompet kopen, die andere raak je dan ook nog gemakkelijk kwijt, of je ruilt hem in bij aanschaf van een goeie.

Bovenstaande allemaal in de veronderstelling dat het geen supertalent is, dat nu al Charlier of Tomasi speelt natuurlijk. :D

Groeten,

Maarten

Maar een Yamaha of B&S zijn nieuw geen 2000 euro hoor.
En ik bedoelde eigenlijk ook 2e hands, maar voor 175 euro, waar vind ik dat.
verder heb je wel gelijk, thnks alvast

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 feb 2004 17:55 

Blijf marktplaats in de gaten houden, daar staan vrij geregeld Yamaha's (2335 ofzo) voor een euro'tje of 150 tot 200 op..
Succes!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 feb 2004 18:30 

Yamaha is een goeie optie voor een beginneling.
Vanaf de 4335 serie zijn ze uitgevoerd met monel ventielen.
Deze 4335G heeft ook een goldbrass beker.
Probeer zelf eens zo'n 4335G dan zul je zien en horen dat je te maken hebt met een trompet met een uitstekende kwaliteit prijsverhouding.
Ook muziekscholen geven nogal eens het advies voor zo'n Yamaha, mocht het toch niet lukken met de leerling heb je in ieder geval geen dure trompet op de plank liggen.
Ze zijn ook makkelijk weer door te verkopen aan een ander die het ook wel eens proberen wil.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 feb 2004 20:11 

Precies, Marktplaats.nl of bel eens een paar muziekzaken op. Ik was laatst bij Music Allin Noordwijk, daar hadden ze een heel stel liggen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur