Beste allemaal,
Vorig jaar heb ik tweedehands (met dank aan een oude post op Trompet.nl) een hele mooie Conn 10B overgenomen. Originele lak, zonder deukjes en goed onderhouden. Van een oud omaatje geweest zeg maar. Aangezien ik er in dat jaar toch wel erg aan gehecht ben geraakt (:roll:) en ik hem nu als 'hoofdinstrument' ben gaan gebruiken leek het mij goed om de trompet te gaan verzekeren. Dat was ik overigens al langer van plan, ik had al geïnformeerd bij de verzekering. Die vragen om een aankoopbewijs, maar aangezien het particulier ging is dat wat lastiger. Een taxatierapport was een alternatief. Nu ben ik op zoek naar goede suggesties voor een taxateur die zo'n instrument kan taxeren. Zou het jammer vinden als iemand constateert dat het een trompet is van 55 jaar oud en dat hij nog maar 100 euro waard is zeg maar. Ik ga er in ieder geval zelf van uit dat hij iets meer waard is dan dat.
Ik woon in Utrecht, maar ben niet te beroerd om ervoor in de auto te stappen. Ik las in een oude post op dit forum dat iemand Atelier Pfeiffer als balletje opwierp. Is dat een goede optie? Nog andere ideeën?
Alvast hartelijk bedankt!
Gerard
P.S.
Zo eentje dus:
http://cderksen.home.xs4all.nl/Conn10B1959image.html