trompet.nl > forum > Toon onderwerp - nieuwe trompet tussen 2000 en 2800 euries
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 12:03

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 240 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 30  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 feb 2004 17:24 

Over het algemeen intoneert het instrument beter dan de bespeler ervan !

Er zijn wel instrumenten die wat beter of slechter scoren in de hoogte, het is mij niet opgevallen dat de Straub beter intoneerde dan de Bach. Ik vind wel de Caliccheo slechter intoneren in de hoogte maar daarvan prikt het geluid weer beter door.

Maar zoals gezegd, meestal intoneert de trompettist slechter dan de trompet omdat hij de noot niet (goed) hoort voordat hij hem speelt. Dit zorgt voor verkeerde intonatie of zelfs kicksen van de noot.

Ik heb laatst veel merken uitgeprobeerd, van Yamaha tot Monette, en kan zeggen dat ik geen slechte toeters tegen ben gekomen. De ene spreekt me alleen meer aan dan de andere. Eind deze week ga ik nieuwe Schagerl trompetten uit proberen in de praktijk, in de winkel klonken ze goed. Ze hebben samen met Torsten Benkenstein (leadtrompettist) de Phelin ontwikkelt. Ik ben benieuwd.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 feb 2004 18:14 

Hou ons op de hoogte ervan ik zelf ben er benieuwd naar en misschien de andere forummers ook wel :?:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 feb 2004 11:17 

baszz schreef:
Hou ons op de hoogte ervan ik zelf ben er benieuwd naar en misschien de andere forummers ook wel :?:

koop je die dan ook zonder te testen :?: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 feb 2004 13:14 

??? :roll: ???
dit begint vermoeiend te worden..

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 feb 2004 18:30 

jammer dat het zo afloopt ik had het graag anders gezien , misschien ligt het aan mij of aan een ander maar ik heb verders alleen maar interesse in instrumenten en als iemand iets nieuws gaat proberen wil ik graag weten hoe diegene er over denkt want dat is iets wat mij interesseerd dus vraag ik dat gewoon .

Laatst bijgewerkt door baszz op 25 feb 2004 19:34, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 feb 2004 18:39 
Moderator

Ach iedereen probeert op zijn manier een beginnend trompettist te helpen, jij gaat je eigen weg, het komt inmiddels over alsof je alles al weet, ja ik kan me voorstellen dat dat oninteressant en vermoeiend is.

Mijn laatste post, discussie was in feite al niet meer mogelijk, dus ik wens je veel plezier met je nieuwe trompet, en hopen dat dit topic niet verder verzand in een over en weer afzeik topic

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 feb 2004 19:43 

Alle help is welkom en ik heb ook nooit gezegd dat ik geen hulp wil , maar ik maak wel m,n eigen keuzes .
En dat het misschien overkomt dat ik al veel weet komt er ook misschien door omdat ik elke dag bezig ben met het vergaren van informatie over vanalles en nog wat .
Maar ik weet alleen zeker dat ik nog maar op het puntje van de ijsberg sta en er nog heel veel meer te leren valt dus doe ik dat ook .
En volgens mij n mening is het hier niet zo oninteressant want er komen nog steeds reacties dus ik weet het niet .
En dat KIX zo het vuur wat probeert op te stoken.....moettie helemaal voor zich zelf weten ik zit er niet mee .
Ik toon alleen maar interesse .

En totdat ik m,n nieuwe toeter heb is dit zo,n beetje het laatste wat ik post op dit onderwerp want ik denk dat het slimmer voor mij is om er maar niet verder op in te gaan

evengoed MET VRIENDELIJKE GROET VAN BAS

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 feb 2004 20:44 

Ik probeer helemaal niet de boel 'op te stoken'. Het feit dat jij dat zo ervaart zegt meer over jou dan van mij.... Enne, inmiddels is dit onderwerp al 11 pagina's te lang.... vindt je't gek dat mensen op een gegeven moment genoeg hebben van dit bijzondere 'zeik elkaars trompetten ff af'

ps is je Straub al binnen? Heb er ooit op gespeeld, vond t een leuke toeter, maar niet voor mijzelf, eerder voor de muur met een leuke boeket droogbloemen :mrgreen:

HE: maar ik stook niet! Dit is gewoon mijn mening! En ik had graag dat deze gerespecteerd werd! :twisted:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 240 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 30  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur