Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
| Auteur |
Bericht |
|
marnix
|
Berichttitel: Re: Trompet omzwervingen Geplaatst: 25 feb 2015 17:20 |
|
 |
| Moderator |
|
In dit licht bezien, stel ik voor dat je die vintage b700 voor bizar weinig geld aan mij verkoopt! 
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
delano
|
Berichttitel: Re: Trompet omzwervingen Geplaatst: 25 feb 2015 17:22 |
|
Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33 Berichten: 2144 Woonplaats: Utrecht
|
|
O ja, verder heb ik nog een Kawai vleugel van 2 meter 6, een Fender Rhodes 88, een Conn 6H trombone, een Yamaha klassieke gitaar, een western gitaar, een electrisch gevalletje en een indiaas pocket trompetje en ...
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Theo van Kampen
|
Berichttitel: Re: Trompet omzwervingen Geplaatst: 24 maart 2015 18:46 |
|
Geregistreerd: 18 nov 2001 20:50 Berichten: 1753 Woonplaats: Amsterdam
|
|
Ooit op de fanfare op een Schenkelaars gezet, daarna een Besson, model geen idee... En toen zelf gaan winkelen.
Vincent Bach 180-37, Conn 17B Director en opeens was daar Marktplaats.nl!
Getzen Doc Severinsen, Selmer Radial L, Selmer Lightweight, King Super 20, Martin Imperial, Buescher True Tone Custom, Buescher 'The Elkhart', Getzen Super Deluxe, Conn Victor 6B, Conn 22B New York Symphony, Melody Maker (vermoedelijk Selmer), Conn 12B, Conn 22B Victor, Conn 22B 'USA', Yamaha 6310 en 8310 Z, Getzen Eterna 700S, Miraphone rotary, Franz Straub, B&S MBX, Getzen Eterna 900 en waarschijnlijk ben ik er nog een paar vergeten.
Ach ja, altijd leuk om 's wat uit te proberen en alles wat je niet bevalt is gewoon weer te verkopen; als je 't niet probeer dan weet je 't ook niet!
Nu doe ik eigenlijk alles op m'n Getzen 700S, de Bach 180-37 heb ik ook nog en de Conn 17B gaat altijd mee op vakantie. Voor de mooi heb ik nog een Conn Victor 22B en bij m'n schoonouders in Zwitserland ligt de Melody Maker, heb ik daar nog wat te doen, best en aardig instrument.
Door van alles en nog wat gedurende langere tijd te proberen heb ik ontdekt dat ik 't beste uit de voeten kan op instrumenten met een flinke blaasweerstand, vandaar dat alle zgn. 'free blowing trumpets' 't veld hebben moeten ruimen. De Buscher True Tone bleek in alles wel heel erg te lijken op m'n Vincent Bach dus die mocht ook weg. Een van mijn mooiste instrumenten maar die heeft een heel goed baasje gevonden.
Eigenlijk vind ik mijn Vincent Bach Stradivarius 't beste klinken van alle toeters die ik ooit uitgeprobeerd heb. 't Is dat die Getzen veel makkelijker speelt...
_________________ Opinions are like assholes... everybody's got one
-Inspector Harry Callahan-
www.luxuriamusic.com
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Dylan
|
Berichttitel: Re: Trompet omzwervingen Geplaatst: 27 apr 2015 06:21 |
|
|
Had een Jupiter, Yamaha, Bach, Conn 22B en heb nu even niks. 
_________________ ik ben 16
Laatst bijgewerkt door Dylan op 06 nov 2015 08:16, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Vierde Trompettist
|
Berichttitel: Re: Trompet omzwervingen Geplaatst: 25 mei 2015 19:02 |
|
|
|
Over omzwervingen gesproken: ik ben bezig me te oriënteren op een andere trompet. Ik speel in een 1e divisie harmonie in arnhem. De trompet zal voornamelijk voor (semi) klassieke werken gebruikt worden. Met zo nu en dan wat uitstapjes naar lichte of filmmuziek. Ik speel op een yamaha 6335 goldplated (die ik dus wil verkopen, heb je interesse pb) prima trompet maar ben toe aan een nieuwe uitdaging. Van een collega heb ik een vincent bach 18025 large bore op proef. Ik lees veel goede verhalen over vincent bach en schilke. Welke instrumenten kunnen jullie me absoluut aanraden van deze twee merken?
Bedankt!
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
marnix
|
Berichttitel: Re: Trompet omzwervingen Geplaatst: 25 mei 2015 19:17 |
|
 |
| Moderator |
|
|
Alleen die twee merken? Dat is jezelf nog eens beperkingen opleggen... En duur! Want Bach en Schilke zijn behoorlijk veel prijziger dan veel andere bouwers. Maar goed. Schilke: S32, B6 en B7 (uit eigen ervaring) Bach: 37, 43, 72. Ook uit eigen ervaring.
Ik zou je hoe dan ook aanraden om ook te kijken bij Jupiter (XO Brass is echt heel erg goed voor een fractie van de prijs van Bach en Schilke, en dat is ook eigen ervaring). Stomvi is helemaal te gek, maar een trip naar Adams is zeker ook de moeite....
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Vierde Trompettist
|
Berichttitel: Re: Trompet omzwervingen Geplaatst: 25 mei 2015 19:56 |
|
|
Bedankt Marnix, ik denk dat ik inderdaad eens naar adams ga. Daar hebben ze zo te zien alles wel  ik zal zeker de alternatieve merken bekijken!
|
|
| Omhoog |
|
 |