trompet.nl > forum > Toon onderwerp - nieuwe trompet tussen 2000 en 2800 euries
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 07:07

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 240 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 30  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 feb 2004 14:38 

Mooi verhaal!
Maar het instrument is handgemaakt? geklopt met een hamer? of maakt de computer hem? of de infraroodcamera? ben de draad nu even kwijt.
dus als b.v. de beker niet goed geklopt is compenseerd hij dat weer met een steuntje?
Wat een verhaal zeg...zal mijn trompet ook maar eens dringend aan de pc hangen. ff usb kabeltje halen,en het verslag uitprinten.
Zo te horen verkoop jij instrumenten klopt dat?

en aangeven hoe een instrument moet gaan klinken? ook een vaag iets,zet 10 man op hetzelfde instrument heb je 10 soorten en verschillende klanken

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 feb 2004 14:55 

Trouwens...niks negatiefs over Straub hoor...ik ken het instrument niet en heb er nooit op gespeeld!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 feb 2004 15:09 

wat een rare discussie is dit!
Natuurlijk heeft Hans gelijk! En natuurlijk zijn niet alle trompetten 10 op 10 gelijk! Maar dat compenseert Straub dan ik dit geval met een bijzonder systeem van nacontrole en in voorkomend geval alsnog op de hoge standaard norm brengen.
In die grote fabrieken hebben ze niet de tijd om net zoveel kwaliteitscontrole te doen, dat kost te veel geld. Geld dat ze daar nodig hebben voor die grote fabriek met zijn hoge overheadkosten. En dat wil op zich weer niet zeggen dat een trompet uit een grote fabriek slecht zou zijn!
Het zou volgens mij fijn zijn, wanneer tijdens de discussie meer naar elkaars argumenten zou worden geluisterd in plaats van stokpaardjes te bereiden of onderbuikgevoelens over een bepaald merk te laten oprispen.
Ik wens baszz onvoorstelbaar veel plezier met zijn nieuwe toeter! En mocht je toch aan het twijfelen zijn gebracht, dan mag je ongetwijfeld bij Hans je nieuwe toeter al spelend vergelijken met het ding waarop je je keuze hebt gemaakt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 feb 2004 15:28 

Ik ben geen moment aan het twijfelen geweest of ik er wel goed aan heb gedaan zo een toeter te kopen , ik ben zeer zeker van m,n keuze en dus ook zeer blij .
En dat ik er enorm veel plezier aan ga hebben dat staat voor mij nu al vast

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 feb 2004 00:54 

Hans zijn er ook (prof-)trompettisten van de klassieke kant die Straub bespelen? Ik weet dat Erik Vloeimans erop speeltof speelde, maar van klassieke trompettisten kan ik er zo geen bedenken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 feb 2004 07:23 

hallo , Ik ben hans dan wel niet ,maar afgelopen zondag in het programma Han Reiziger in Rotterdam treedde Eric vloeimans op en hij speelde nog steedz op zijn straub .
Was wel erg gaaf trouwens :D :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 feb 2004 08:42 

Hans schreef:

Ter vergelijking:
Bach heeft in 40 jaar 600.000 stradivarius trompetten gemaakt, dat is dus 15.000 trompetten per jaar !, nog afgezien van al het andere wat ze daar bouwen. Daarbij kan dus never de kwaliteitscontrole plaatsvinden die kleinere ateliers wel toepassen.

Een bedrijf als VB heeft daar natuurlijk geen tijd voor. Dat blijkt ook wel want ze zijn nimmer in staat geweest om het niveau van de jaren '50, toen ze nog in NY zaten, te evenaren. De productiekosten moesten omlaag .. en dat gaat gewoon ten koste van de kwaliteit.

Met alle respect voor jou al vakman. Maar het is onzin te denken dat een bedrijf dat veel produceert de gewenste kwaliteitsnorm niet zou halen, en dat niet zou kunnen constateren. Zeker niet onder argumenten als; "natuurlijk geen tijd voor " en het zijn er zoveel.....
Het kan namelijk heel goed zijn dat een dergelijk bedrijf in staat is tot verkoop van grote aantallen omdat zij juist een goed kwaliteit en service leveren. Er is tegenwoordig geen bedrijf meer wat de kwaliteit niet op zijn productie afgestemd heeft. De bedrijven die dat misschien niet hebben zijn juist de kleinere ondernemers, voor hen is het vaak duur.

Ik krijg langzaam de indruk dat veel mensen zouden denken dat als iets in serieproductie wordt gemaakt dat dat niet goed zou zijn. Dat is dus niet correct.

Nog even over VB;
Ik heb mijn antwoord al op de vraag welke intrumenten goedkoper zouden zijn dan een VB met vergelijkbare kwaliteit. VB is misschien wel zo duur omdat de productie en kwaliteitscontrole gewaarborgd zijn en zelf ook van een hoge kwaliteit. Misschien wel meer dan bij andere berijven :)

Het kan best zo zijn dat er vroeger hele goede instrumenten met de hand werden gebouwd. Maar door de ontwikkelingen van de afgelopen, laten we zeggen....50 jaar, zijn er niet voor niets geweest en erop gericht zo efficient mogelijk met een hoge kwantitiet kwalitatief geode instrumenten te maken en te verkopen. Dus..." In de jaren vijftig"......? ...... geen vergelijking met de jaren 2000.

Nogmaals, ik heb specifiek geen kennis van instrumenten bouw, maar wel van produktielogistiek.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 feb 2004 09:35 

Peter Amersfoort schreef:
Hans schreef:

Ter vergelijking:
Bach heeft in 40 jaar 600.000 stradivarius trompetten gemaakt, dat is dus 15.000 trompetten per jaar !, nog afgezien van al het andere wat ze daar bouwen. Daarbij kan dus never de kwaliteitscontrole plaatsvinden die kleinere ateliers wel toepassen.

Een bedrijf als VB heeft daar natuurlijk geen tijd voor. Dat blijkt ook wel want ze zijn nimmer in staat geweest om het niveau van de jaren '50, toen ze nog in NY zaten, te evenaren. De productiekosten moesten omlaag .. en dat gaat gewoon ten koste van de kwaliteit.

Met alle respect voor jou al vakman. Maar het is onzin te denken dat een bedrijf dat veel produceert de gewenste kwaliteitsnorm niet zou halen, en dat niet zou kunnen constateren. Zeker niet onder argumenten als; "natuurlijk geen tijd voor " en het zijn er zoveel.....
Het kan namelijk heel goed zijn dat een dergelijk bedrijf in staat is tot verkoop van grote aantallen omdat zij juist een goed kwaliteit en service leveren. Er is tegenwoordig geen bedrijf meer wat de kwaliteit niet op zijn productie afgestemd heeft. De bedrijven die dat misschien niet hebben zijn juist de kleinere ondernemers, voor hen is het vaak duur.

Ik krijg langzaam de indruk dat veel mensen zouden denken dat als iets in serieproductie wordt gemaakt dat dat niet goed zou zijn. Dat is dus niet correct.

Nog even over VB;
Ik heb mijn antwoord al op de vraag welke intrumenten goedkoper zouden zijn dan een VB met vergelijkbare kwaliteit. VB is misschien wel zo duur omdat de productie en kwaliteitscontrole gewaarborgd zijn en zelf ook van een hoge kwaliteit. Misschien wel meer dan bij andere berijven :)

Het kan best zo zijn dat er vroeger hele goede instrumenten met de hand werden gebouwd. Maar door de ontwikkelingen van de afgelopen, laten we zeggen....50 jaar, zijn er niet voor niets geweest en erop gericht zo efficient mogelijk met een hoge kwantitiet kwalitatief geode instrumenten te maken en te verkopen. Dus..." In de jaren vijftig"......? ...... geen vergelijking met de jaren 2000.

Nogmaals, ik heb specifiek geen kennis van instrumenten bouw, maar wel van produktielogistiek.

Juist Peter! Denken jullie nu echt dat bijv. Nedcar in Born geen kwaliteitscontroles enz uitvoert omdat ze zoveel auto's maken ? Er worden normen gesteld en alles wat de norm niet haalt wordt er gewoon uitgehaald. In sommige fabrieken (Toyota) draait alles om constante kwaliteitsverbetering door het hele proces. Ook daar worden veel auto's gemaakt maar iedere arbeider is voor een stukje verantwoordelijk voor een perfecte, constante kwaliteit. Dat noemt men "lean production" (ook wel "Toyotaism").
Instrumenten zijn vaak meer persoonsgebonden, dus zijn er mensen die naar de van Laars , Theins en Lechners gaan om een custom instrument te laten maken. VB maakt een constante kwaliteit in grote aantallen. Uiteraard zou het kunnen zijjn dat door standaardisatie de mogelijkheden kleiner zijn, maar dat heeft weinig met kwaliteit te maken!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 240 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 30  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur