trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Goedkope trompetten
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 12:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Goedkope trompetten
BerichtGeplaatst: 19 sep 2013 16:01 

Voordeel is dat deze ook in Duitsland wordt verkocht, Half uurtje rijden vanaf het werk, dus uitproberen ga ik dan zeker doen. Maar ik heb geen knowhow in c-trompetten land. En heb hier ook niemand die dat wel heeft in de buurt...Dit is wel een instrument met een bes tussenzetstuk, dus dat gedeelte uitproberen is uiteraard geen probleem (maar daar koop ik hem niet voor).

Op ebay heb ik er nu een aantal gezien die voor bijna €1200 over de toonbank zijn gegaan. Maar dat is natuurlijk ebay...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 sep 2013 16:11 

Zo kan ie klinken... http://www.youtube.com/watch?v=zmgr9S0hZ8w

:D

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 sep 2013 18:34 

http://www.vioworld.de/musikermarkt/ent ... 1ec2eec2e/

http://www.ebay.de/itm/SELMER-C-Trompet ... 2582b46b88

Er staan nog meer advertenties op Vioworld zoals:

http://www.vioworld.de/musikermarkt/ent ... 0Trompeten

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 sep 2013 06:50 

Die van Ebay....Dat is hem ;-)

Heb gevraagd of hij hem ook zo verkoopt (zonder bieden). Gaf toen aan dat ik maar een goed bod moest doen en dat hij de veiling dan eventueel kon annuleren.... Heb toen €200 geboden, maar toen vloog het bieden daar net over heen. En hij gaf aan dat er meerdere ebay zelfde trompetten voor €1200,- over de toonbank waren gegaan. Ik even gezocht en was inderdaad zo. Gaf toen aan dat ik geen interesse had en vervolgens mocht ik hem voor de helft hebben...

Maar staat nog vier dagen en op het laatst gaat het hard, dus gok dat hij echt wel voor meer dan €500 verkocht gaat worden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 sep 2013 05:51 

saniejjj schreef:
Die van Ebay....Dat is hem ;-)

Heb gevraagd of hij hem ook zo verkoopt (zonder bieden). Gaf toen aan dat ik maar een goed bod moest doen en dat hij de veiling dan eventueel kon annuleren.... Heb toen €200 geboden, maar toen vloog het bieden daar net over heen. En hij gaf aan dat er meerdere ebay zelfde trompetten voor €1200,- over de toonbank waren gegaan. Ik even gezocht en was inderdaad zo. Gaf toen aan dat ik geen interesse had en vervolgens mocht ik hem voor de helft hebben...

Maar staat nog vier dagen en op het laatst gaat het hard, dus gok dat hij echt wel voor meer dan €500 verkocht gaat worden.

Nou, nou, 1200 euro op ebay?
Dat zou de verkoper wel willen. Ten eerste zijn C trompetten een moeilijke markt, eigenlijk meer een prof-markt en die kopen liever een nieuwe (meer mogelijkheden, belastingaftrek, betere intonatie vaak). Over blijft voor 2e hands een kleine markt van conservatoriumstuds e.d.
Ten tweede betreft het i.c. een C/Bes combinatie en die hebben een beetje een beroerde naam voor wat betreft intonatie (vooral in Bes).
Dit soort trompetten staat relatief vaak op ebay France en blijken nagenoeg onverkoopbaar te zijn.
Nog over die 1200: dat zijn bedragen die voor NOS Selmers wordt gevraagd en EVENTUEEL wordt betaald.
De pré-Kmod Grand PRIX met 24 bore is zo'n beetje de meest gewilde Selmer maar wordt tot nu toe niet verkocht voor de BIN prijs van 1280 dollar = 946 euro.

http://www.ebay.de/itm/251340807557?ssP ... 1438.l2649

Die C-Selmer moet je eigenlijk in handen zien te krijgen voor 350 euro of zo, hij ziet er wel goed uit.

P.S. Er worden soms hoge bedragen betaald voor bepaalde Radials.Soort geheim genootschap dat daar op jaagt.

Edit: wat mij nu pas opvalt is dat het hier GEEN Radial betreft, dit in tegenspraak met wat je eerder berichtte.

Laatst bijgewerkt door delano op 22 sep 2013 08:02, in totaal 3 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 sep 2013 06:47 

Sorry, ik was in de war.
In casu betreft het een echte C-trompet waarbij bij Selmer vaak als extra en bes-tussenstuk wordt meegeleverd.
Het is wel een mij onbekend type. Lijkt al op de C700 maar is het niet (geen duimhaak en underslung 3e slide ring). Ik gok dat het een Sabarich is.
Voor de prijs hoeft het niet veel uit te maken. De latere C700 en degene die met de bekercode 703 wordt aangeduid zijn in ieder geval gewilder. En het is geen Radial.

Laatst bijgewerkt door delano op 22 sep 2013 08:25, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 sep 2013 08:25 
Moderator

Ik denk dat je het gebruik van de C trompet een beetje overschat.

Denkende aan alle studenten orkesten (in sommige gevallen zijn dat orkesten die groter zijn dan het Residentie orkest) en amateur orkesten. (Uiteraard doel ik hiermee op de symfonie orkesten) kan ik niet anders concluderen dat de hobby spelers daarin ook gewoon goeie instrumenten willen.
En dat zijn vaak wel duurdere instrumenten. Yamaha, Bach, Schilke. Eigenlijk de instrumenten die beroeps ook frequent gebruiken in orkesten. Want die hebben zich bewezen. Die voldoen aan de eisen. Dus is het logisch dat amateurs die ontwikkeling gewoon volgen. En waarom ook niet?

Voor amateurs geldt in principe hetzelfde als voor een beroeps: een instrument is een grote uitgave, en je wil er lang tot volle tevredenheid mee toe kunnen. Dus is het vaak wijzer om wat dieper de poeplap in te duiken en eenmalig wat meer uit te geven.
Kan inderdaad een gelukstreffer zijn. Een paar jaar geleden een Bach voor nog geen 500 euro. Bleek een goed apparaat te zijn.

Zolang je nog niks gevonden hebt, en je spaart door, wordt de kans groter dat je voor je geld een steeds beter instrument treft. 8)

Als je geduld hebt, er komen nog wel eens Yamaha's voorbij uit de 700 serie geloof ik. Zeg maar de voorgangers van de Xeno. Heel erg door Schilke gebouwd. Vaak prachtige instrumenten, waarvan het mijns inziens zonde is dat mensen ze voor een appel en een ei wegdoen. Even goed letten op de ventielen, want Yamaloy is een (heel klein) risico. Maar als die goed zijn, heb je er een fenomenale toeter aan. Vaak nog voor geen 600 euro.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 sep 2013 08:44 

Marnix spreekt expliciet uit wat ik impliciet bedoelde.

Misschien heb ik al dan niet terecht vertrouwen in de Selmer in de zin dat die wel mee zou kunnen met de Bachjes, de Yammies e.d. mits in (zeer) goede staat.

De verkoper heeft ook nog een Chorus in de aanbieding op ebay (nu 2 euro).

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur