trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Selmer Concept
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 12:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Selmer Concept
BerichtGeplaatst: 21 sep 2013 15:17 

Theo van Kampen schreef:
delano schreef:
Spaar ze allemaal :P

Het vervelend is dat ik daar een ernstige tot dreigende neiging toe heb. Ik ben rijp voor een therapeut!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 sep 2013 15:28 

marnix schreef:
De Concept TT heeft natuurlijk naar verhouding een dikke leadpipe, die de boel een beetje in het gareel brengt. Doe je daar de optionele zware doppen onder, dan wordt het vrij snel een "stugge" speler. Alles klikt lekker op zijn plaats, maar er zal weinig ruimte voor flexibiliteit zijn.

Ten minste, dat is een inschatting die ik me zo maak bij dit soort verzwaringen aan instrumenten.

Het blijft een individueel iets.

Klopt als een bus. Als ik op de Concept met mijn wat zware mondstuk Yamaha 11B4GP speel is dat eigenlijk al teveel gewicht. Met 1 of 2 zwaardere doppen erop begint hij dan behoorlijk "dicht" te gaan. Drie heb ik niet eens geprobeerd. Ben er ook nog niet helemaal uit, probeer nu allerlei combinaties uit. Met een lichter mondstuk erop (b.v. de Y 11C4 speelt hij lichter en dan zou wat extra gewicht op het 3e ventiel misschien weer iets kunnen bijdragen.
wordt vervolgd.

Als ik ooit weer eens echt op zoek ga naar een piccolo, dan is de oude Selmer, met al zijn makkes toch wel een van de dingen die ik wil. De bouwwijze, het nostalgische geluid. Ik vind ze prachtig.

Roerend mee eens.

Ik geloof dat ze helemaal gestopt zijn met fabriceren van trompetten. Als dat waar is, dan heb je aan een goeie selmer straks nog een mooi collectors item ook 8)

Klopt ook. Ze leggen zich nu helemaal toe op hun klarinet- en saxproductie.
Misschien vanuit een winstgevend businessmodel begrijpelijk maar vanuit traditie en handhaving van vakmanschap zeer betreurenswaardig.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 dec 2013 14:36 
Moderator

Ik schop dit topic omhoog, alleen maar om Delano een heel klein beetje te prikkelen: sinds kort leen ik een piccolo van een vriendje; een selmer. Niet het Maurice André model, maar een modelletje later. 703 voor wat t waard is.

Prachtding. Gisteren een spetterende Messiah op gespeeld. Weekje geleden een weihnachts en komend jaar misschien een hohe messe.
Spreekt heerlijk aan, is in de hoogte een prima toeter en qua stemming weinig moeite mee.
Lekker nostalgisch geluidje maar toch niet te klein.

Iedereen fijne feestdagen!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur