trompet.nl > forum > Toon onderwerp - nieuwe trompet tussen 2000 en 2800 euries
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 05:28

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 240 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 30  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 feb 2004 00:30 

trompetlover schreef:
Toch is trompet kopen zonder op dat instrument te spelen riskant... leg er 10 naast elkaar heb je tien verschillende hoe identiek ze ook zijn qua boring materiaal lak enz... bij handgemaakte instrumenten zijn die verschillen nog groter...gewoon niet slim lijkt me! Tenzij je geld over hebt en niet de beste van de beste zoekt natuurlijk....

Ik geloof dat ik me bij deze nogal ongenuanceerde mening geroepen voel om toch even te reageren.
Bij het instrument wat Baszz heeft uitgezocht weet hij inderdaad wat hij gaat krijgen ook al heeft hij het instrument zelf nog niet uitgeprobeerd. In tegenstelling tot de meeste producenten, en dan voornamelijk de merken die in de meeste muziekwinkels liggen, maakt het bij een Straub niet uit of je op het instrument zelf speelt of op een ander uit dezelfde serie van het zelfde model. Een echt goeie bouwer zorgt namelijk dat al zijn instrumenten identiek zijn. Anders kun je er als gebruiker ook niet van op aan.
Bovendien zijn er systemen voor die ervoor zorgen dat de kwaliteit, speelcomfort en intonatie constant is. Het zijn juist de mindere merken die van deze hulpmiddelen geen gebruik maken omdat het erg arbeids (en dus geld) intensief is.

Hetzelfde geldt voor instrumenten van bv Inderbinen en Kromat, die zijn dermate goed dat je niet bang hoeft te zijn een maandagochtend-toeter te krijgen

De stelling dat handgebouwde instrumenten volledig verschillend van elkaar zouden zijn is ofwel niet onderbouwd, ofwel het napraten van anderen, ofwel een gebrek aan speeluren op kwalitatief hoogstaande handgebouwde instrumenten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 feb 2004 09:08 
Moderator

Nou Hans, ik heb geen ongenuanceerde opmerking gezien. Hooguit iemand die volgens mij terecht kanttekeningen plaatst bij het onuitgeprobeerd aankopen van een instrument.
Hoezeer ik jou ook vertrouw als verkoper en kenner van de Straub instrumenten, het zou bij mij in in mijn hersens opkomen om een onuitgeprobeerde trompet te kopen....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 feb 2004 12:44 

Ik heb laatst een nieuwe auto gekocht. Natuurlijk heb ik een proefrit gemaakt in het showmodel van de garage. Ondanks dat de fabriek vele duizenden exact dezelfde auto's van dit door mij gekozen type maakt, heb ik natuurlijk toch eerst een proefrit in mijn nieuwe karretje gemaakt, alvorens ik tot de definitieve koop ben overgegaan.
Dit is een normale gang van zaken, toch?

Profiel  

Berichttitel: vertrouwen
BerichtGeplaatst: 07 feb 2004 14:07 

Mijne heren! In plaats van een voorbeeld aan Bazz te nemen, dus gewoon die poeplap trekken en gelijk een wereldtoeter aan te schaffen in plaats van de meute te volgen en de zoveelste Bach mee naar huis te slepen zitten jullie hem alleen maar de poten onder zijn stoel vandaan te zagen. Lees alsjeblieft de reactie van Hans nóg eens een keer en het zal jullie duidelijk worden dat Bazz geen kat in de zak zal kopen. Ik zeg dit niet als mede-Straubiaan maar als klant van een gepassioneerde toeterverkoper uit Rosmalen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 feb 2004 14:27 

Bovendien, als de bestelde toeter binnenkomt en er mocht onverhoopt toch iets mee zijn, is er nog geen man overboord, toch?

Hij is tenslotte nog niet betaald.

Profiel  

Berichttitel: Re: vertrouwen
BerichtGeplaatst: 07 feb 2004 15:32 

Theo van Kampen schreef:
Mijne heren! In plaats van een voorbeeld aan Bazz te nemen, dus gewoon die poeplap trekken en gelijk een wereldtoeter aan te schaffen in plaats van de meute te volgen en de zoveelste Bach mee naar huis te slepen zitten jullie hem alleen maar de poten onder zijn stoel vandaan te zagen.

Persoonlijk vindt ik, mede door het commentaar van Hans, dat van beide stellingen wat te zeggen is. Uiteindelijk is er geen man overboord als het misschien toch een maandagochtendtoeter is die Bazz gekocht heeft.
Het zou op dit moment voor mij misschien toch wel een optie zijn een trompet op deze manier te kopen. Volgens mij hoeft Bazz zich geen zorgen te maken. Hij moet alleen zo lang wachten :)

Verder vraag ik mij af wat er eigenlijk mis is met een Bach. Het zijn hele goede trompetten, velen met mij zullen dat beamen.
Tevens zal het niet voor het eerst zijn dat bijvoorbeeld de beroepstrompettist ook op een Bach speelt. Zelf ken ik er enkele die dat doen. Ik bedoel hier alleen maar mee dat zo iemand ook goed gereedschap voor zjin werk nodig heeft.
Zelf heb ik een paar maanden geleden een Bach Stradivarius gekocht.
De keuze voor dit instrument hing onder andere af van het oordeel van een niet onverdienstelijke trompettist van het Radio Filharmonisch Orkest. Hij was zo vriendelijk om samen met mij naar de trompetwinkel te gaan alwaar we een middagje verschillende intrumenten hebben geprobeert. Op dat moment was ik niet specifiek van plan een Bach te kopen, maar een trompet die bij mij past, een goede kwaliteit heeft en in mijn budget zou passen.
Van al die verschillende trompetten heb ik juist een Bach Stadivarius ML 37 Reversed (?) gekozen met een positief advies van mijn advieseur. En ik kan jullie verzekeren dat het een schitterende trompet is. Al ben ik mij bewust dat smaak persoonlijk is. Maar dan hebben we het over de klank, en hoe hij speelt, en niet over de kwaliteit van het instrument. Want de kwaliteit en ook de afwerking zijn zeer goed. Niks mis mee dus.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 feb 2004 17:32 

Goh ik maak wel wat los in tompettisten land ik ben er perplex verbaasd van 8O 8O .
Kijk ik ben zeker niet de alwetende , maar in mijn vak is het zo dat als iemand een nieuwe race fiets besteld op custom order kan ik er van uit gaan dat elke fiets die ik maak opbouw en aflever gelijk is . ik kan het namelijk niet maken om een fiets van de zelfde soort zo groot te laten verschillen want daar wordt je op aangekeken en afgerekent en negatiefiteit betekent een daling van het aantal klanten en dus gezichts verlies .
En het moment dat ik heb besloten een nieuwe toeter te kopen ben ik alle gerenomeerde merken afgeweest en met diverse importeurs gebeld , en het moment dat ik Hans van brassimport aan de lijn kreeg dacht ik meteen "daar moet ik wezen" en ben ik niet verder gaan kijken en uit proberen maar heb meteen een toeter besteld en dat ik daarbij lang moet wachten is niet erg want ik ben niet anders gewent , op een nieuwe racefiets moet je ook soms maanden wachten en dat maakt het alleen maar leuker omdat je iets in het verschiet heb TOT HET MOMENT DAAR IS EN JE HET LANG VERWACHTE TELEFOONTJE OF MAILTJE KRIJGT en zo gaat van JOEPIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIE

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 240 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 30  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur