Roel schreef:
Zo zie je maar weer dat verschillende trompettisten over dezelfde trompet een totaal andere mening kunnen hebben.
Ik vind de Chorus van Selmer de mooie jazztoeter met het donkere geluid. De TT komt op mij over als een trompet die vooral helder en commercieel klinkt, dus ook zeker geschikt voor Herb Alpert-licks.
Zou kunnen. Ik heb ooit de 80J, de Sigma en de Concept TT naast elkaar kunnen proberen. Maar dat was in een vroeger stadium van mijn ontwikkeling EN in een drukke muziekzaak. Kon toen geen heel grote verschillen in geluid vinden noch beoordelen.
Eigenlijk een beetje meer of minder van hetzelfde op dat moment.
Natuurlijk ook al een tijdje onderzoek gedaan op met name internetfora m.b.t. de Selmers.
De beoordelingen vd Concept variëren echt enorm. Van een prof die er vier jaar tot grote tevredenheid lead op heeft gespeeld in Broadwayshows tot jazzsolisten die hun 80J omgeruild hadden voor een Concept omdat die een meer jazzy klank zou hebben, dit in het kader van het bestrijden vh cliché dat de 80J de jazzhorn van Selmer zou zijn.
Er staan nogal wat filmpjes van Horntrader op youtube met en op Selmers.
Idd zegt die de Concept als een commerciële toeter te zien.
Zelf vind ik de Concept GEEN allround trompet. Dat vd Herb Alpert licks heb ik met en bij Theo van Kampen geprobeerd. Mee liepen een Eterna, een Bach 37 en een Conn 6B geloof ik.
Op de Concept klonk het niet, te stijfjes, te serieus, een beetje raar. Alsof je een
Parkertranscriptie laat uitvoeren door een klarinettist vh KCO. (hierbij NIETS ten nadele van die klarinettist!).
De Concept lijkt wat te eigenzinnig voor frivoliteiten.