trompet.nl > forum > Toon onderwerp - nieuwe trompet tussen 2000 en 2800 euries
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 08:49

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 240 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 30  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 feb 2004 23:21 

I know maar moest even m,n nieuwe onderschrift proberen :D :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 feb 2004 23:31 

Toch is trompet kopen zonder op dat instrument te spelen riskant... leg er 10 naast elkaar heb je tien verschillende hoe identiek ze ook zijn qua boring materiaal lak enz... bij handgemaakte instrumenten zijn die verschillen nog groter...gewoon niet slim lijkt me! Tenzij je geld over hebt en niet de beste van de beste zoekt natuurlijk....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 feb 2004 23:35 

Helaas ben ik het niet met je eens , in dit geval kan ik ervan op aan dat het instrument wat ik gekocht wel degelijk geen risico is .
Maar in het leven moet je af en toe gewoon risico nemen anders blijft het maar saai hoor 8O 8O

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 feb 2004 23:46 

Waar kan je van op aan? dat hij komt en dat je hem moet betalen? zeker weten!! is hij echt ongelakt ook? In dat geval zijn vieze handen wel gegarandeerd...
Dat het precies is wat je zoekt is iets waar je zeker niet zomaar van op aan kan vrees ik....die garantie kan niemand je geven

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 feb 2004 00:01 

tja als je met alles wat je koop er vanuit moet gaan dat het niet is wat je verwacht , kan je beter niks kopen want dan is de lol eraf .

Trompet is custom order en niet een uit een rek of serie van 10.000 stuks
dus........

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 feb 2004 00:08 

Niemand zegt dat je er vanuit moet gaan dat het niks is...tenminste ik zei dat niet! Je moet er wel rekening mee houden dat die kans bestaat! Misschien is ie wel ongelooflijk geweldig...of juist helemaal niet! Ik weet alleen dat ik een instrument nooit ongeprobeerd koop.... Dat is een risico wat je kan uitsluiten als koper. hoe mooi risico's ook kunnen zijn. wel een boel geld om zo'n risico te nemen in mijn ogen.

Mag ik je vragen hoe jij een trompet beoordeeld en wat je van deze specifiek verwacht??

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 feb 2004 00:22 

ik beoordeel een trompet op z,n klank , intonatie , kwaliteit , hij moet mengen met meerdere trompetten dus het moet geen lead trompet zijn . verdere specifieke klank eigenschappen bij hoge noten niet teveel weerstand bieden dus hoog kunnen dragen , maar ook mooi zuiver in het lage wat ook heel veel van de bespeler vergt door veel te oefenen.
Enof het instrument geschikt is voor de soort muziek die je gaat spelen en wat deze dus is

wat ik er van verwacht is dat hij het heel goed gaat doen met het spelen in een bigband en goed gaat doen in de jazz waar deze trompet ook specifiek voor gemaakt wordt .
Ook b.v. in een pop band waar je meestal met 3 blazers speel , althans degene die ik ken . dus mooi mengt met een sax en trombone .

En met alle types waarop ik geblazen heb van Straub is dat iets waar ik zeker vanuit ga

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 feb 2004 00:28 

Nu maar hopen dat ie aan al deze eisen voldoet he? beetje duimen komt alles goed...
In ieder geval succes ermee straks als je hem hebt en dat ie maar mooi mag klinken

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 240 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 30  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur