Ik snap dat er een trompet-tegenhanger van de P-bone bedacht wordt, maar wat is hier het nut van? De P-Bone is veel lichter van een "echte" trombone zodat jonge leerlingen hem kunnen tillen. Voor het geld hoef je het niet te laten. Ik heb nog geen leerling meegemaakt die klaagt dat zijn/haar trompet te zwaar is, dus ik zie weinig redenen om hem te kopen. Misschien dan vanwege de kleuren?
Ik zie toch nog wel een paar voordelen. De warmte-inhoud is veel minder waardoor de trompet veel sneller op temperatuur zal zijn en er ook minder condenswater in zal ontstaan. Je hebt ook geen last van corrosie van binnen uit. Ik denk ook dat de kunststof beter tegen een stootje kan waardoor er minder snel deuken in zullen komen. Maar misschien scheurt het materiaal wel eerder.
Er wordt niets gezegd over het materiaal van de zuigers en de boring maar als die ook van kunststof zijn dan kan het zijn dat je minder wrijving hebt. Aan de andere kant nemen de meest kunststoffen water op waardoor de speling groter moet zijn om vastlopen te voorkomen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen