In beginsel ben ik het met Marnix eens. Je kunt beter proberen een 2e hands echte toeter te kopen. Ik reis redelijk veel in Azië en als ik een muziekwinkel zie ga ik er in. Zo heb ik heel veel chinese troep in mijn handen gehad. Soms blazen ze wel redelijk maar het voelt beroerd goedkoop aan en de klank is vaak super plat. Ventielen altijd wat schurend. Bovendien zijn C-trompetten volgens mij wat lastig verhandelbaar (veel kleinere markt o.a.) en dat drukt de veilingprijs.
Zo heb ik eens op een tientje een Henri Selmer C-trompet van Marktplaats gemist, dat ding ging weg voor een habbekrats en was in zeer goede conditie (een collega trompet.nl'er was mij te snel af).
Maar als je niet veel wil uitgeven zou ik eens op ebay Frankrijk kijken,relatief erg veel C-trompetten, vaak Selmers met evt bes-slides erbij, spelen prima in C en zijn niet duur.
En wat dacht je hiervan?
http://www.ebay.de/itm/trompete-/281156 ... 417636fe2aPrima toeters, Wohlrab is een merknaam van Bauerfeind dus de ventielen zullen wel goed zijn. Ik heb wel eens op een Bes-Wohlrab geblazen en dat was een heel goed en vakkundig gebouwde toeter.