Hoi Roy,
ik woon nu als Duitser maar een korte tijd in NL en ik ken Kröger Trumpets ook alleen van de Musikmesse in Frankfurt 2013. Ik vind het knap dat je niet alleen maar naar de grote merken kijkt en ook en kleine trompetbouwer en kans wil geven.
Toen ik dit voorjaar in Frankfurt ben geweest heb ik alleen maar op de bugel van meneer Kröger gespeelt en ik moet zeggen, dat deze qua afwerking, intonatie en souplesse de beste bugel op de gehele Messe was. Is natuurlijk alleen mijn mening, maar ik denk ook dat je het zou zelf proberen.
Ik weet wel dat Kröger ook in D erg weinig verkoopt omdat hem weinig mensen kennen. Daarom heeft ook Musikhaus Müller in Daun moete mee om deze trompet via ebay voor zo' n prijs te verkopen. Waarschijnlijk heeft iemand deze trompet bij Müller toen voor een andere trompet ingeruild en dan zit Müller met het instrument in eerste instatie vast omdat mensen ook voor en goede tweedehandstrompet boven de 1.000 euro eerst gaan kijken of het wel een bekende merk is.
Ik zal je wel een tip geven: Als je sowieso naar Trier wilt rijden kan je daarna ook nog naar Saarbrücken rijden>
http://www.freebell.de/ Deze trompetbouwer is vrij goed bekend ennnmaakt ook uitzonderlijk goede trompetten. Deze merk vind je af en toe ook tweedehands terug, maar ook relativ duur omdat het zeer gewilde instrumenten zijn. Ook maakt hij verschillende ornamenten op je trompet.
Je kunt er alle kanten mee op.
Groetjes en veel succes.