Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
| Auteur |
Bericht |
|
flugelman
|
Berichttitel: Geplaatst: 30 jan 2004 21:31 |
|
|
|
best leuk, die yamaha bugels, maar toch blijf ik er niet kapot van...
vroeger bij de fanfare ook zo'n ding gekregen.....de boring is naar mijn mening te wijd, en de ventielen lopen altijd vast....
waarom trouwens op een bach mondstuk spelen? ik speel alleen op dennis wick 2f (de variant met wijde boring is 2 fl). jaja, heel diep maar oefening baart kunst en je piept er na een half jaar wel weer een hoge e uit...en je blijft met die mondstukken een echte bugelist.
tja, shew is copie van couesnon....niet meer te krijgen, klote lak, slecht ventielwerk, maar naar mijn mening de enige bugel zoals een bugel moet klinken. heb er drie thuis liggen en allemaal die fantastische klank. heb alles uitgeprobeerd: bach (eng in de hoogte) courtois (natuurlijk verloop van instrument is raar, een hoge a bestaat niet op dat ding), kanstul (alleen de hele dure met roodkoperen beker klinkt niet als een trompet), yamaha, stomvi (best aardig)....maar couesnon BLIJFT de ultieme bugel...
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
chaseaddict
|
Berichttitel: Geplaatst: 31 jan 2004 13:15 |
|
Geregistreerd: 12 maart 2002 13:12 Berichten: 636 Woonplaats: Nijmegen
|
flugelman schreef: courtois (natuurlijk verloop van instrument is raar, een hoge a bestaat niet op dat ding),..
hehe, dus toch, ik dacht al dat het aan mij lag.... 
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
marnix
|
Berichttitel: Geplaatst: 31 jan 2004 15:51 |
|
 |
| Moderator |
|
|
Tja flugel man, ik lees nu al in 3 topics dat je niet kapot bent van de rest, maar je kunt daar een kant tekening bij plaatsen.
Als de rest je niet bevalt moet je nagaan hoelang jij op die couesnon hebt gespeelt, en daar tegenover op die anderen, pas als dat enigsinds vergelijkbaar is kun je spreken dat je er ervaring mee hebt.
Ten tweede niet iedereen is in staat om een couesnon te bemachtigen, en zijn dus aangewezen op andere instrumenten, en dan zou ik voor een nieuwe Yamaha of Kanstul gaan. ( het is dat ik een mooie bugel heb, anders zou ik zeer beslist voor een Yamaha gaan. )
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
marnix
|
Berichttitel: Geplaatst: 31 jan 2004 16:01 |
|
 |
| Moderator |
|
|
Wat overigens erg mooie bugels zijn, de B&S challenger elaboration, echt een heel fijn instrument, met een mooie klank erin. Beetje jammer alleen van de mat-lak die erop zit.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
flugelman
|
Berichttitel: Geplaatst: 31 jan 2004 17:30 |
|
|
nou, even voor de duidelijkheid:
ik heb zes jaar op een yamaha gespeeld, vervolgens drie jaar op een courtois, daarna nog een jaar op een bach en sinds zeven jaar op een couesnon.
dus ik weet wel waar ik aan toe ben, dacht ik zo... 
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
marnix
|
Berichttitel: Geplaatst: 01 feb 2004 17:52 |
|
 |
| Moderator |
|
|
dat zal best, en dat spreek ik ook niet tegen, maar jij noemt opties waar niet iedereen tegenaan loopt, het zijn geen zoete broodjes, die couesnon bugels, ze worden al een aantal jaar niet meer gemaakt ( ten minste de echte goede, van voor de brand, als jij die van na de brand bedoelt, kun je net zo goed een Yamaha of Kanstul kopen is even goed )
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
flugelman
|
Berichttitel: Geplaatst: 01 feb 2004 18:52 |
|
|
|
ben ik helemaal met je eens....sinds na de brand maken ze de versies met de grotere bekers, en zijn ze een samenwerking aangegaan met een slagwerk fabrikant, die naam staat nu ook op de beker naast couesnon gegraveerd. nog steeds geode bugels, maar niet meer zoals de oude..
wat dat betreft is de shew een hele goede: maar een kopie van....!
wat ook goed speelt: de bugel van van laar!
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
marnix
|
Berichttitel: Geplaatst: 01 feb 2004 18:54 |
|
 |
| Moderator |
|
|
Ik heb een oude couesnon in huis, maar vaak speel ik op wat leen materiaal, en de Yamaha vind ik er echt niet voor onderdoen, evenals de B&S niet
|
|
| Omhoog |
|
 |