Cranes is geen merk. Dat komt van een winkelier die in China instrumenten met zijn eigen logo laat bedrukken. Wat niet perse slecht hoeft te zijn overigens.
Mijn ervaring: de goedkoopste instrumenten die echt bruikbaar zijn (en waar je ook een aantal jaren mee vooruit kunt als beginner) zijn de trompetten van Arnolds & Sons (v.a. 300,-)
Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33 Berichten: 2144 Woonplaats: Utrecht
O ja, was ik vergeten: bij Yamaha nooit vergeten de verzilverde exemplaren te vergelijken met de gelakte. Persoonlijk is voor mij zeker bij Yamaha de verzilverde (of de raw brass) favoriet.
Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33 Berichten: 2144 Woonplaats: Utrecht
Dat laatste weet ik niet. Ik raad ook alleen maar aan te vergelijken. Tot nu toe is mijn ervaring dat ik de verzilverde Yammies net iets lekkerder vind, een soort gevoel van meer response of zo en iets meer presence, dan de gelakte. Maar dat zou best per type/exemplaar kunnen verschillen vandaar mijn aanbeveling. Misschien toch ook dat de wat erg stevige epoxy-lak vd Yamaha's wat dempt. Het is net of de verzilverde net iets levendiger zijn.
O ja, was ik vergeten: bij Yamaha nooit vergeten de verzilverde exemplaren te vergelijken met de gelakte. Persoonlijk is voor mij zeker bij Yamaha de verzilverde (of de raw brass) favoriet.
Raar advies. Dit geld natuurlijk voor elk merk als je die mogelijkheid hebt.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen