trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Schilke Bb trompet
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 03:27

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 jan 2004 18:40 

Dat je op een Schilke hard moet werken door de boring is logisch, dat heeft niets met de Schilke en alles met de boring te maken. Als je lead wilt spelen op een Schilke, kun je beter gaan voor de S42 of B6. Deze hebben een medium boring die veel minder moeite kost om te vullen. Dat een Bach iets extra's zou hebben is een kwestie van voorkeur. Een Bach klinkt donkerder maar niet per definitie met meer projectie.
De Bobby Shew is trouwens gewoon een gekopieerde B6.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 jan 2004 17:23 

Inmiddels heb ik de Z uitgeprobeerd in een popbandje en als lead in een bigband, en ik moet zeggen: fenomenaal. Niet om Hans tegen te spreken, maar: Op geen enkele manier te vergelijken met een Schilke B6 (ik heb vaker op een B6Lb gespeeld) De Z is veel opener, vetter (zeker ook in het lage register), en ongelofelijk allround. Het is gewoon echt zoals Yamaha het zelf zegt: sizzle in het hoge register, en supervet in het midden en lage register. Zelfs voor klassieke toepassingen zéér geschikt. Ik kan ook ineens weer op mijn oude Bobby Shew Jazz mondstukje spelen. Fantastisch!

Weet iemand van jullie een goede prijs voor een 3 jaar oude Z in prima staat? Ik heb er nu een thuis, en wil er een bod op doen.

Groeten, Roel

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur