trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Adams A4 trompet
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 09:41

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Adams A4 trompet
BerichtGeplaatst: 02 mei 2013 12:01 

Roel schreef:
Een A5 is mij ook te krap, een A9 voelt verschrikkelijk fijn maar biedt net wat weinig stabiliteit op sommige momenten, dus de zoektocht gaat nog even verder. Als je wil houd ik je op de hoogte.

Graag !!! Heb je er al veel geprobeerd ?

Roel schreef:
Yamaha's die me toen positief opvielen door hun vrije speelgevoel en overall goede sound waren de Bergeron (6335LA) en verrassend genoeg de Till Brönner. (6330B)

Je bedoelt waarschijnlijk de 8335LA, deze heb ik ook al een paar keer bespeeld, ik vind het een zeer goed instrument, maar dan vind ik de 8340EM veel opener spelen, ik moet er ook veel minder op werken dan op de Bergeron... Ook een 8310Z heb ik gehad, maar hier kon ik mijn lucht niet echt kwijt...

. Yamaha YTR-6310Z

FLUGELHORN
. Yamaha YFL-6310Z
MPC'S
. GR 63Z*
. Yamaha EM1
. Dennis Wick 5BFL (flugel)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 mei 2013 13:21 

Quote Roel:
Yamaha's die me toen positief opvielen door hun vrije speelgevoel en overall goede sound waren de Bergeron (6335LA) en verrassend genoeg de Till Brönner. (6330B)

Oei, geruime tijd geleden schreef ik eens hetzelfde over de Till Brönner- trompet en toen kreeg ik het halve forum over mij heen......

Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 mei 2013 13:27 

delano schreef:
Quote Roel:

Oei, geruime tijd geleden schreef ik eens hetzelfde over de Till Brönner- trompet en toen kreeg ik het halve forum over mij heen......

Oeps sorry delano, de volgende keer zal ik je bijstaan.
Waar is dat topic?
Ik vind de 6330 een van de fijnste Yamaha's.

Lips schreef:
Graag !!! Heb je er al veel geprobeerd ?

Ik ben vaak bij Miel. Ik ben testpiloot daar, en werk met hem samen om de toeters nog beter te krijgen. Soms, als er tijd over is, doe ik wel eens een voorstel voor een wat grotere leadtrompet. Ik hoop daar binnenkort weer eens mee aan de slag te kunnen, maar het is momenteel erg druk bij Adams...

Van de bestaande modellen heb ik vrijwel alles wel een keer aan de tand gevoeld.

Lips schreef:
Je bedoelt waarschijnlijk de 8335LA, deze heb ik ook al een paar keer bespeeld, ik vind het een zeer goed instrument, maar dan vind ik de 8340EM veel opener spelen, ik moet er ook veel minder op werken dan op de Bergeron... Ook een 8310Z heb ik gehad, maar hier kon ik mijn lucht niet echt kwijt...

Precies! 8335LA bedoel ik! Ook een heel bruikbaar leadinstrument! En het rare is dus dat ik amper verschil voelde tussen de 6310Z en de EM, ik vond de laatste zelfs nog wat minder resonant. Hoe indrukken kunnen verschillen!

Adams A10 custom, A8 sterling & 4-valve flugel
Austin Custom Brass TA-lead*, Vincent Bach 8B, Yamaha 7B4, Bruno Tilz 4VZF/2

Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 mei 2013 14:43 

viewtopic.php?f=2&t=7226&start=0

Valt hier nog wel mee met het negatieve commentaar. Is nog een keer aan de orde geweest maar ik weet niet meer in welk topic.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 mei 2013 13:35 

Ik zat nog eens na te denken over die Brönner-signature trompet toen ik bedacht dat ik recent soortgelijke info had gelezen m.b.t. een studietrompet van Yamaha. Ik moest even diep nadenken maar het is deze:

http://nl.yamaha.com/nl/products/musica ... /ytr-3335/

Dit is volgens mij een in Engeland bedacht beestje dat volgens mij geheel identiek is aan de 6330TB behalve dat die laatste een fixed third slidering heeft. Kijk de specs er maar eens op na:

https://docs.google.com/spreadsheet/pub ... utput=html

Bij Pfeiffer vragen ze meer dan 2000 euro voor een gelakte 6330, bij Matthews hebben ze een verzilverde voor 1895 maar de YTR 3335 kon dan wel eens een werelddeal zijn: bij Matthew's is de 3335 trompet 485 euro in gelakte uitvoering, 555 in silver.

N.B. De 6330 kan ook geleverd worden met een steun in de stempomp.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 04 mei 2013 11:48 

Roel schreef:
Ik ben vaak bij Miel. Ik ben testpiloot daar, en werk met hem samen om de toeters nog beter te krijgen. Soms, als er tijd over is, doe ik wel eens een voorstel voor een wat grotere leadtrompet. Ik hoop daar binnenkort weer eens mee aan de slag te kunnen, maar het is momenteel erg druk bij Adams...

Van de bestaande modellen heb ik vrijwel alles wel een keer aan de tand gevoeld.

En welk van de bestaande modellen dragen jouw voorkeur ?

Interessant, zo'n grote leadtrompet van Adams ! Een soort grotere versie van de A5 zou bij mij wel in de smaak vallen ;-)

. Yamaha YTR-6310Z

FLUGELHORN
. Yamaha YFL-6310Z
MPC'S
. GR 63Z*
. Yamaha EM1

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 jan 2014 21:31 

Heeft er iemand eigenlijk al info over de specs van de nieuwe Adams A4-LT, de light weight versie van de A4 ?

. Yamaha YTR-6310Z

FLUGELHORN
. Yamaha YFL-6310Z
MPC'S
. GR 63Z*
. Yamaha EM1

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Alle tijden zijn GMT + 1 uur