schultentrompet schreef:
Wat mij betreft moet jezelf opzoek gaan naar een trompet die het best bij je past. (Ongeacht merk)
Waarom moet het altijd een bekend merk zijn?omdat iedereen hierop speelt?
Of omdat een bekende trompettist hierop speelt en deze aanbeveeldt?
Ik ben zelf een half jaar lang aan het zoeken en testen geweest naar een trompet die bij mij past.
Ik heb gespeeldt op een Bach,Getzen,HvL,Yamaha,Conn, en kon hier geen keus uit maken.
Waarom het een bekend merk moet zijn? Omdat die zich wellicht al bewezen hebben? Al die merken waar jij op gespeeld hebt, en geen keuze hebt kunnen maken, hebben zich ruimschoots bewezen. Bewezen qua bouwkwaliteit, en speelcomfort. Deze merken bestaan al vele jaren, en hebben vele crises overwonnen, om toch maar steeds weer bij de top te horen.
En juist bekende trompettisten aan zich weten te binden, die niet kiezen voor een goedkoop toetertje, maar kiezen voor kwaliteit, speelgemak. Dat wat zij in een trompet zoeken. Tuurlijk, dat Chuck Findley op een van Laar speelt, wil niet zeggen dat ik erop weg kan. Maar het geeft wel aan dat van Laar in staat is om een veeleisende speler tegemoed te kunnen komen.
Dat jij uit al die merken die je opnoemt geen keuze kan maken, ligt meer aan jou, dan aan die merken. Dat geeft verder niks. Ik kan ook vrij weinig met de merken die jij noemt. Maar dat wil niet zeggen dat iemand dan maar voor een goedkope aziaat zou moeten gaan. (Of in dit geval een onbekende, toch best wel vrij prijzige aziaat, die zich nog helemaal niet bewezen heeft).
schultentrompet schreef:
Wat ik eigenlijk wil zeggen : Ga gewoon op je eigen gevoel en geluid af wat bij jou en je trompet past en hoe hij voornamelijk voor jezelf aanspreekt.
Ik ben uitgekomen op de Magenta Winds TP 2G die ik ook heb uitgeprobeerd ( De verzilverde versie) en er telkens als beste uitkwam.
Ik heb de TP 2G Mat aangeschaft bij Matthews Muziek in Edam.Maar bij een
andere muziekwinkel uit Duitsland heb ik hem op bruikleen mogen testen.
Met Vr. Gr.
Goeie tips, en dus blijkbaar iemand die positieve ervaringen met dit merk heeft. Dus vertel me meer. Hoe lang heb jij dit instrument al, en hoe voelen de ventielen. Meer info, jij bent de gebruikersdeskundige hier