trompet.nl > forum > Toon onderwerp - nieuwe trompet tussen 2000 en 2800 euries
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 08:46

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 240 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 30  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jan 2004 15:55 

Het heeft niks met het "niet volgen" van mijn advies te maken, beste Kees.

Het lijkt mij alleen, dat als je veel geld gaat besteden, je dat goed wilt doen (zoals Baszz zelf al aangaaf). Trompet A proberen en dan B bestellen is toch een beetje een gok. Hiermee wil ik geenszins afbreuk doen aan de kwaliteit van de Straub's, ik zou er eerst op gespeeld moeten hebben wil ik een persoonlijk oordeel uit kunnen spreken. Het is dus puur de kwestie dat je iets gaat kopen waarvan je niet weet hoe het speelt (wel hoe het er uit komt te zien, als ik Basz zo begrijp). Dat lijkt mij dus niet het meest verstandig, that's all. Ik hoop dat Baszz veel plezier gaat beleven aan z'n trompet, want daar gaat het uiteindelijk toch om.

Jeroen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jan 2004 16:50 

Kijk mensen ik heb dus wel op de trompet gespeeld die ik ga kopen althans het type dan want degene waarop ik heb gespeeld is geheel verguld 24 karaats goud en dat liet mijn portmonee nog niet toe :D ik heb bij Hans op vele modellen geblazen en dit type wat ik nu besteld heb is mijn 1e keus en hoe ik hem verder wil hebben is natuurlijk geheel aan mij
Ik koop zoiets op heel goed vertrouwen en niet zomaar bij de eerste de beste .
Wat bedoelt jeroen met trompet a proberen en b bestellen??
het niet kopen van hetgeen ik geprobeerd heb ??

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jan 2004 17:04 

Je krijgt toch een andere? Je hebt zelf op een andere trompet getest als die je uiteindelijk in je handen krijgt.

Een vergulde is ook nog eens een "dikkere" (eerst zilver en dan pas goud eroverheen meestal) waardoor de karakteristiek van een trompet veranderd. Niet veel, maar hij veranderd. Net zoals je zware doppen eronder schroeft of ergens een steuntje of gewichtje aanbrengt. Ik weet dat je pas komt kijken, dus waarschijnlijk vind je dit allemaal onzin, maar het is wel zo.

Misschien zijn wij hier wel een beetje te kritisch en fanatiek. Je moet je trouwens niet aangevallen voelen Baszz (als dat nog niet duidelijk was geworden in m'n vorige post). Niemand zegt dat je een slechte trompet hebt gekocht (nog maar een keer dan). Sommige mensen, waaronder ik, vinden het alleen niet zo slim dat je iets anders hebt uitgeprobeerd dan wat je besteld hebt. Als iets hetzelfde type is, wil het nog niet zeggen dat het hetzelfde speelt. Net als bij auto's bijvoorbeeld. Een standaard Golf rijdt een stuk minder fel dan een Golf met een dikke turbodiesel motor, toch? Het zijn allebei wel goede auto's. Snap je het nu iets beter?

Jeroen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jan 2004 17:04 

Mijn specificatie baseer ik op het volgende : met mijn linkerhand omklem ik het gehele vetielhuis 4 vingers bij 3e ventiel en duim om 1e ventiel , en met m,n duim heb ik een probleempje . op de trompet die ik nu heb zit een trigger en die zit vreselijk in de weg ik krijg altijd last van m,n duim en anders vastpakken gaat niet.
En met een "zadel"of "ring"heb ik datzelfde probleem dus laat ik hem er gewoon af en dat kan dus waarom niet , ik moet er op spelen en dat ding lang vast houden etc etc
Zo zonder beugel , ring of zadel is voor mij het beste zo kan ik m,n trompet zonder pijn vasthouden .

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jan 2004 17:12 

Ja ik begrijp het sorry dat ik zo fel reageer :oops:
Maar ik heb ook op een trompet gespeeld die ongelakt was en op allerlei andere modellen.
En is het niet zo dat als iemand een andere trompet koopt en hij probeerd hem uit in b.v. de winkel en je komt thuis dat ie weer heel anders speelt dan dat ie deed in de winkel ??
Er is een tijd nodig dat je moet wennen aan een trompet toch ??
Ik heb voor mijn gevoel de beste keus gemaakt en de adviezen opgevolg van de mensen die het weten , dus het moet zeker goed komen :D

pffff wel interessant hoor die reacties , gelukkig heeft iedereen een zeer eigen mening
daar leren we allemaal weer van :D :D

op naar de volgende

mvg Bas

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jan 2004 18:01 

Zal ik dan zelf ook maar even reageren.

In dit geval is het absoluut geen bezwaar om een ander instrument te bestellen dan waarop gespeeld is. Ten eerste zijn alle instrumenten van Straub gelijk, dat wil zeggen dat je geen 10 exemplaren hoeft te hebben om de juiste eruit te zoeken, zoals bij de grote merken vaak wel het geval is :evil:

Ten tweede is een E-line een zwaarder model, waar de lak, zilver of goudlaag minder van invloed is als op een lichtgewicht model.

Ten derde geef ik Bas groot gelijk dat hij het zadel op de ie stempomp weglaat, je gebruikt zo'n ding op een Bb trompet zelden of nooit (op een C-trompet of nog kleiner is het wat anders) en het zit alleen maar in de weg. Bij mijn eigen instrumenten laat ik hem ook altijd verwijderen en ik heb hem nog nooit gemist.

Ten vierde is het zeker niet nadelig voor de klank om een instrument ongelakt te laten, integendeel zelfs. Dat Bas geen budget heeft voor een 24K gouden kan ik me voorstellen, bovendien is dit exemplaar geglasstraald, wat het meer een solistisch instrument maakt.

Ten vijfde, als je een Monette bestelt staat het juist stoer om anderhalf jaar te moeten wachten, hoewel je dan helemaal niet weet wat je krijgt.

Dus Bas heeft volkomen gelijk.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jan 2004 18:24 

Kijk, kijk, een verkoper die opkomt voor z'n klanten :wink: (en z'n produkt denk ik).

Hans waar maak je je druk om. Als Eric Vloeimans erop speelt zegt dat toch al genoeg? Relax, het was niet om de trompet te doen, als dat dan nog steeds niet duidelijk is/was...

Jeroen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jan 2004 19:00 

JeroenJongeling schreef:
Kijk, kijk, een verkoper die opkomt voor z'n klanten :wink: (en z'n produkt denk ik)

Och, laten we het zo zeggen, bij mij ben je geen nummer :wink:

Bovendien wordt Bas door jullie reacties in verwarring gebracht en hij is nog niet zo ervaren op dit forum om het van hem af te laten glijden.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 240 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 30  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur