Ja, volgens mij klopt het allemaal wel. Ik zou hem graag eens op een instrument horen waarin het geluid van monette minder, en van deze speler meer naar voren komt. Klinkt misschien lullig, maar bij veel van deze video's hoor ik meer monette dan individu. En dat is jammer. Of jammer. Het is niet echt mijn smaak.
Het is altijd moeilijk om iets zinnigs over dit soort filmpjes te zeggen omdat je de exacte omstandigheden niet weet. Als ie voor het eerst op deze trompet speelt dan is het logisch dat hij nog moet wennen. In de laatste minuut is de slotting en stemming niet helemaal je van het meer namelijk. Maar ik hoor hem 10x liever dan Jeff spelen, die klinkt altijd ontzettend stijf in alles wat hij speelt.
De heftige ruis in de opname kan liggen aan de ventilatoren van de machines, maar ook dat de opname een stuk harder gezet is waardoor je meer ruis krijgt.
Op zich klinkt ie natuurlijk goed op deze trompet, maar dat mag ook wel voor dat geld wat je ervoor neer moet leggen. Ik ben met Marnix eens dat dit soort trompetten wel het individu minder ruimte geeft. Mijn ervaring op de P3 en vroeger op mijn eigen B993 was namelijk dat ik het gevoel had dat ik op een loden pijp speelde en geen kant op kon met mijn geluid. De wanden van de buizen en beker zijn veel dikker dan op standaard trompetten namelijk. Daardoor slot alles beter (mits de verhoudingen precies kloppen) en speel je makkelijker in de kern. Maar het dwingt je ook enorm om zo te spelen zoals de trompet wil.
Persoonlijk hoor ik dus iemand liever op een Bach of zoiets dergelijks spelen. Dat zo'n trompet iets minder de zaal vult lijkt me niet zo'n probleem, integendeel, ik denk dat de houtblazers en de strijkers dat als een groot pluspunt zien.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen