De 731 heeft geen trigger (oude modellen, dacht dat ik laatst een nieuw model zag die wel een trigger heeft...) maar kan dus loei vals zijn.
De 6310z is idd de Bobby Shew. Heeft een trigger. Vraag me alleen af of die 900 euro niet aan de erg hoge kant is. Kosten die dingen geen 1300 euro nieuw??
Verder weet ik dat de 631 en de 731 beide een roodkoperen beker hebben. (Was 631 gelakt en 731 verzilverd??) Volgens mij heeft de Bobby Shew dat weer niet dus je zal toch moeten luisteren naar de klank die je wilt.
Een ding moet je wel in de gaten houden: Van de 731 is de mouthpiece recever groter dan bij de 6310z. En van de 6310 is ook nog groter dan die van bv een Courtois en Bach. Een standaard Bach mondstuk zal dus iets dieper in de 6310 vallen en nog dieper in de 731!!
Kan voor de freaks een belangrijk aspect zijn. Je luchtstroom zal niet helemaal gaan zoals die door de bouwers bedoeld was. Tenzij je probeert een Yamaha mondstuk op de kop te tikken. Maar die zijn weer niet verkrijgbaar in de maat vergelijkbaar met een 1.5c van Bach.
Maargoed, laat het me maar weten als je een Yamaha bugel mondstuk erbij krijgt waar je vanaf wilt. Heb zelf een 635 (de voorloper van de 6310) en alleen maar mondstukken die er te diep invallen. Tenzij ik voor een kleine diameter zou kiezen want dan zijn er wel passende Yamaha mondstukken