trompet.nl > forum > Toon onderwerp - nieuw of tweedehands?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 19:55

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: nieuw of tweedehands?
BerichtGeplaatst: 07 feb 2013 19:39 

marnix schreef:
Het gaat hier om een beginner. Dus is het dan logisch om een instrument aan te raden waarvan je niet weet of het om een large bore gaat?

Kweenie, als ie het aankan?

Ik schreef ook:

Citaat:
Neem een kenner mee bij het testen.

Mijn advies was trouwens waarschijnlijk niet eens zo slecht, hij is meteen verdwenen van de marktplaats. Ik vermoed dat het de topicstarter is geweest, of iemand van het forum die hem voor was.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 07 feb 2013 19:55 
Moderator

Maar als je het niet weet, hoe kun je het dan adviseren?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 07 feb 2013 20:04 

Luciën schreef:
Ik schreef ook:

Citaat:
.

Ik weet ook niet of de ventielen goed zijn. Ik zei dus ook niet dat ie hem moest kopen, maar dat het wat zou kunnen zijn. Of dat het werkelijk is, moet zijn adviseur bepalen. Lijkt me logisch toch? Of mis ik iets?

Luciën schreef:
Mijn advies was trouwens waarschijnlijk niet eens zo slecht, hij is meteen verdwenen van de marktplaats. Ik vermoed dat het de topicstarter is geweest, of iemand van het forum die hem voor was.

Foutje trouwens, hij is er nog. Zoekfunctie marktplaats was niet accuraat.

Excuses.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 07 feb 2013 20:19 
Moderator

Maar het advies deugt niet.
Je weet niet waar je het over hebt. De enige die ik zag zo snel was er een met een large boring.
Waaruit ik kan opmaken dat er misschien wel misschien niet een ml variant van is. Als je dan een beginner gaat zeggen dat zo iets onbekends misschien goed is, sla je de plank mis.
Misschien moet je een beginner niet zulke specifieke instrumenten aanraden, maar gewoon iets meer middle of the road.
Dan kan hij gaandeweg zijn smaak ontwikkelen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 07 feb 2013 20:45 

I don't know what's eating you, of je bent stekeblind. Kan ook dat je al drie keer met opzet over het volgende hebt heen gelezen?

Nogmaals:

Luciën schreef:
Citaat:

Heb je brandnetelthee op of zo?

Bovendien heb ik een ML bore. Sterker nog, mijn ML bore van mijn King 2000 is kleiner dan mijn ML bore van mijn Jupiter (net getest). Weet ik dan nog steeds niet waar ik het over heb? Weet jij wel waar je het over hebt?

Heb jij zo van de marktplaats kunnen zien dat die van de link een large bore is? Klasse, hoe heb je dat gedaan? Wil je mij dat ook leren?

Citaat:
Misschien moet je een beginner niet zulke specifieke instrumenten aanraden,

Ik weet niet of je het weet, maar "misschien niet" en "misschien wel" betekenen exact hetzelfde. Ik heb er één en er is niets specifieks aan.

Bovendien wordt je smaak niet bepaald door de trompet die je koopt.

Het zijn je argumenten die niet deugen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 07 feb 2013 21:01 
Moderator

Mijn argumenten deugen wel degelijk.
Ik ken het instrument in kwestie niet. Dus ik ging Googlen en kwam te weten dat er oa. Large boringen van gemaakt worden.
Jij weet er blijkbaar alles van, dus vind ik het raar dat jou dat ontgaan is.

Wat dat precies met brandnetel thee te maken heeft, blijft me een beetje onduidelijk.

Dat ik niet kwijlend van enthousiasme in ga op je bewering dat de ts een kenner mee moet nemen moet je me maar niet kwalijk nemen. Dat lijkt me zo voor de hand liggend dat dat geen verdere discussie nodig heeft.

Verder blijf ik bij mijn statement dat een beginner beter bij een gewoon alledaags instrument kan beginnen. We zijn ten slotte niet allemaal van die toptalenten zoals jij. Ik heb je privé bericht gelezen, zoals je ziet.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 07 feb 2013 21:32 

marnix schreef:
Mijn argumenten deugen wel degelijk.
Ik ken het instrument in kwestie niet.

Ik schrijf dat ik er één heb.

En toch zeg je:
marnix schreef:
Je weet niet waar je het over hebt. De enige die ik zag zo snel was er een met een large boring.
Waaruit ik kan opmaken dat er misschien wel misschien niet een ml variant van is..

Maar je blijft erbij dat je argumenten wel deugen?

marnix schreef:
Jij weet er blijkbaar alles van, dus vind ik het raar dat jou dat ontgaan is.

En waar ergens beweer ik dat? Ik heb de boring getest NADAT jij je verhaal hebt afgestoken.

marnix schreef:
Verder blijf ik bij mijn statement dat een beginner beter bij een gewoon alledaags instrument kan beginnen

Jij kent het instrument niet, maar je weet dat het geen alledaags instrument is? Inderdaad, je hebt geweldige argumenten, merk ik.

marnix schreef:
Misschien moet je een beginner niet zulke specifieke instrumenten aanraden, maar gewoon iets meer middle of the road.
Dan kan hij gaandeweg zijn smaak ontwikkelen.

Met bovenstaand lulverhaal wek je de indruk dat je smaak wordt bepaald door de toeter die je koopt. Speel jij nog op je eerste instrument? Of zijn alle trompetten daarna geënt op je eerste? Weer zo'n geweldig argument.

marnix schreef:
We zijn ten slotte niet allemaal van die toptalenten zoals jij. Ik heb je privé bericht gelezen, zoals je ziet.

Als je mijn prive bericht hebt gelezen, dan ben je idd stekeblind. Ik schreef o.a. dat ik altijd een sukkelaar zal blijven. Ik ben echter een sukkelaar die je geen knollen voor citroenen kan verkopen. Jij wil hier op een gemene en laffe manier een bepaalde indruk wekken die bezijden de werkelijkheid is. Je schroomt daarvoor niet om een privébericht dat absoluut niet die strekking had te misbruiken om je gelijk te krijgen. Het zal me niet verwonderen dat je naar een gelegenheid zocht om me publiekelijk proberen te pakken na mijn pm. Je hebt je echter vergaloppeerd door je verblindende woede.

Als je met alle geweld gelijk wil hebben, kan je het krijgen hoor!

Citaat:
Als de arend het konijn mist, grijpt ie in dor gras
:lol: :lol: :lol:

Trouwens, ik dacht privé berichten privé waren, maar bij jou blijkbaar niet.

Met alles wat we doen en niet doen, zeggen en niet zeggen, laten we zien wie we zijn.

Ik ben blij te weten met wie ik te doen heb. Ik heb medelijden met je.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 07 feb 2013 21:37 
Moderator

Ik ga het gewoon nog eens proberen.

Ik kende het instrument NIET.
Ik ging zoeken, en kwam een largebore exemplaar tegen.
Waarop ik aangaf dat het dus in elk geval mogelijk is, dat het marktplaats instrument een large boring zou KUNNEN zijn. (Zeker gezien het feit jijzelf al aangeeft dat die van jou een ml is.) Kun je me tot zover volgen, denk je?

Jij hebt nooit verder gespecificeerd om welke boring dat instrument van marktplaats zou gaan.
Dus ik vraag me af of je dit weet, en waarom je dan een 'onbekend' instrument zou aanraden.
En ja, in het geval van een large boring, durf ik best te spreken van een specifiek instrument. Dat lijkt me toch ook al niet buitennissig gesteld. Tenzij jij vindt dat een large bore een goeie start is voor een beginner.

nog even los van het feit dat die zogenaamde vintage instrumenten ook een redelijk specifiek iets zijn.
En ja, ik ken het verschil tussen nieuw en vintage maar al te goed.

Dan nog even over het ontwikkelen van je smaak: als je begint, heb je wellicht al een smaak, maar bij het starten vind ik het altijd belangrijk dat iemand zo neutraal mogelijk start. Ik weet even geen betere omschrijving hiervoor.
Vanuit dat startpunt is een verdere zoektocht naar het perfecte instrument een veel gavere. Want je kan richting modern, of juist heel vintage, en alles ertussen in.
Maar je basis, waar je vanaf komt, en waar je altijd naar terug kan, is een goed, middle of the road instrument. Waar je ook alle kanten mee op kan.
Dat is hoe ik mijn leerlingen opleid. Zo open mogelijk. Waardoor ze hun blik letterlijk alle kanten op kunnen gooien.

Een B&S of Bach, of zelfs een Roy Benson van 250 euro kunnen een prima opstap zijn voor het verzamelen van een mooi setje instrumenten die bij je smaak passen. En met die instrumenten kun je qua speelstijl ook alle kanten op. Ik zie niet aan wat daar lul verhaal aan is.

Wat je verder ook van me mogen vinden Lucien, je leest net zo slecht als dat je het mij verwijt.

Laatst bijgewerkt door marnix op 07 feb 2013 23:23, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur