trompet.nl > forum > Toon onderwerp - nieuw of tweedehands?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 12:56

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: nieuw of tweedehands?
BerichtGeplaatst: 30 jan 2013 23:22 

Wie kan mij helpen? Ik wil graag trompet gaan spelen. Ik heb ongeveer 200 euro te besteden. Wat kan ik het beste doen, een nieuwe trompet kopen rond deze prijs of een tweedehands en in beide gevallen, welke?
Ik zou het jammer vinden als ik meteen een miskoop doe, al besef ik me dat ik voor 200 euro geen fantastische trompet kan kopen.
Alvast bedankt voor uw reactie.

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel: Re: nieuw of tweedehands?
BerichtGeplaatst: 31 jan 2013 06:03 
Moderator

Als je voor 200 een nieuwe trompet koopt, maakt het niet echt uit wat je koopt. De kwaliteit zal altijd matig zijn. Voor die prijs tweede hands iets kopen, is een kwestie van geluk hebben. En oppassen dat je geen afgeragd instrument koopt die nieuw niet veel duurder was.
Mijn tips
1 zoek een docent die je helpt goed te starten, ook wat instrument betreft.
2 spaar door. Voor het dubbele bedrag heb je meer keuze, zeker ook tweede hands. En dus ook betere kwaliteit.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 31 jan 2013 08:10 

Beste loni,

Ik weet zeker dat Marnix veel meer verstand ervan heeft als mij, ik was hier namelijk een half jaar terug met dezelfde vraag :)! Inmiddels ben ik er sinds vorige week achter dat je wel een mooie trompet voor dat geld kan vinden mits je wacht op het juiste moment. Ik speel inmiddels op een Yamaha 6335 een zeer goede trompet voor mij en die heb ik tweedehands gekocht na afdingen voor 205 euro. Dus mijn tip als mede beginner, neem de tijd!

Gegroet!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 31 jan 2013 13:02 

Beste Loni,

In ons occasion aanbod bevinden zich op dit moment een paar zeer betaalbare occasion trompetten in de prijsklasse die jij noemt. Je kunt ons middels een PB natuurlijk altijd benaderen.

Vriendelijke groet,
Joop
Terpstra Muziek

Laatst bijgewerkt door Terpstra Muziek op 01 feb 2013 12:54, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 31 jan 2013 13:36 

Of deze laatste post nu goeie shit is of niet, ik ruik hier commercieel belang en dat vind ik (mijn persoonlijke mening dus) hier op dit forum niet thuis horen. Dat er op persoonlijke titel wel eens iets kan worden gelinkt naar zaken doen, ala. Dit gaat me alleen wel wat te ver, meneer Terpstra!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 31 jan 2013 14:26 

Trompedro schreef:
Of deze laatste post nu goeie shit is of niet, ik ruik hier commercieel belang en dat vind ik (mijn persoonlijke mening dus) hier op dit forum niet thuis horen. Dat er op persoonlijke titel wel eens iets kan worden gelinkt naar zaken doen, ala. Dit gaat me alleen wel wat te ver, meneer Terpstra!

Heb je dan ook wat tegen als die posts van de sessies van BIRD?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 31 jan 2013 16:33 

Wat marnix zegt klopt en van pascal ook. Een goede tweedehandse is bij die prijs beter dan een nieuwe. Gelakt of raw brass is ook goedkoper dan zilver, ook tweedehands. Iemand die er echt verstand van heeft en die je kan vertrouwen zal je moeten helpen bij de beoordeling. Heel belangrijk is geen haast te hebben en - wachtend op geluk / je kans door te sparen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 31 jan 2013 17:35 

Bedankt allemaal voor deze tips. Ik ben momenteel zoekende naar iemand die er verstand van heeft in mijn omgeving en me kan helpen met een aankoop. Verder dan hoe ie eruit ziet kom ik op dit moment niet. Dus ik probeer geduld te hebben, ha ha.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur