trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Kan niet wennen aan Yamaha YTR6335
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 11:24

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Kan niet wennen aan Yamaha YTR6335
BerichtGeplaatst: 12 jan 2013 23:09 

Als je de gelegenheid hebt probeer dan eens een Getzen 3051 met de gold brass bell, klinkt als een Bach, goedkoper en betere ventielen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 12 jan 2013 23:20 

Roel schreef:
Kom, geef nu even toe dat je te snel was met je conclusies.....

Inderdaad was ik behoorlijk snel met m'n conclusies, geheel geinspireerd door mijn reeds gememoreerde ervaringen met Yamaha.

Ik had mijn reactie op de laatste post van Lights-ON anders moeten formuleren:

De verschillen tussen de 6335 en de 8335 zullen marginaal zijn. Daar ligt 't 'm volgens mij niet aan, ipv.: Nee, de verschillen tussen een 6335 en een 8335 zijn marginaal. Daar ligt 't 'm niet aan.

Ik ga ervanuit dat de opvolger van de 6335, de 8335 een zelfde (37 achtige) beker heeft, al dan niet gemaakt van een ander materiaal. Dat gecombineerd met een zelfde boring zal een zelfde soort sound opleveren. Immers, de vorm van de beker is bepalend.
Welnu, Lights-ON komt van een Bach met een 72 beker +reverse leadpipe af, een instrument met heel andere klank en speeleigenschappen dan een ml boring instrument met een 37 achtige beker.

www.luxuriamusic.com

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 jan 2013 19:24 

Het lot wil dat men de yamaha 6335 die ik had nodig had voor een scholenpoject. daarvoor in de plaats is mij een King Flair 2055T ter handen gekomen.

In eerste instantie was ik een beetje terughoudend vanwege het uiterlijk van het apparaat. Het betreft zo te zien al een wat ouder instrument.

Echter toen ik er op blies was ik met stomheid geslagen. Het instrument heeft een uitgesproken zeer open klank die qua kleur/temperatuur heel dicht in de buurt komt van de Bach met de 37 beker maar dan veeeeel opener/helderder .Helemaal niet slecht dus. Dit verbaaste mij enigszins.

Het instrument blaast verschrikkelijk makkelijk aan en intoneert subliem! Zelfs tonen waar ik op beide Bachs nog wel eens overheen schoot raak ik met de King in 1 keer.

Het instrument voelt overigens ongeveer net zo zwaar als de Bach.

De yamaha mogen ze voorlopg van mij houden. Ik ga komende tijd deze toeter eens aan een testperiode onderwerpen.

Hebben jullie enige ervaring met dit type / merk toeter?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 jan 2013 19:56 

Ik had een King Tempo, die heb ik verkocht. Heb er eigenlijk een beetje spijt van. Makkelijke toeter, mooie sound, geweldige RVS ventielen. Heb nu een King 2000 (nog uit de H.N. White tijd), lekkere heldere sound, zonder dat ie blikkerig klinkt. Beter dan de Tempo, maar was in zijn tijd ook een stuk duurder. Deze gaat nooit meer weg. De pré-UMI Kings hebben een goede naam als je op het internet rond zoekt.

Maar ja, wie ben ik.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 jan 2013 22:17 

Kees de Leeuw schreef:
Hub van Laar blijft een geweldige vakman, maar of hij binnen redelijke tijd een custom build wil maken met al die buitenlandse belangstelling. Ik zie ook teveel vrijwel nieuwe van Laars op MP

Hub zit in de top van de instrumentenbouwers en heeft daarom meer vraag dan hij kan bouwen, vandaar die lange wachtlijst ondanks al het extra personeel dat hij de laatste tijd heeft aangenomen. Desondanks maakt hij altijd tijd vrij om een trompet custom te bouwen totdat de klant volledig tevreden is. Mijn (Glenn Miller) collega's hebben beide een nieuwe (zwaardere) CF model gekocht en zijn daar 2x mee terug gegaan totdat ze volledig tevreden waren. Hub bied die service voor iedereen.

Dat je dan een vrijwel nieuwe van Laar trompet op MP zet omdat je niet tevreden bent over de trompet is in mijn ogen dan ook behoorlijk dom. Hub bied namelijk de service dat je binnen een redelijke termijn (maand) terug kunt komen om een oplossing te vinden. Soms doet een kleine aanpassing aan de receiver (gap) al wonderen zoals mijn beide collega's merkten. Dat doet Hub in een paar tellen maar heeft een grote impact op het speelgevoel. Er zijn weinig mensen in Nederland die dezelfde expertise hebben dat ze meteen weten wat ze moeten aanpassen aan een trompet om hem beter op maat te maken voor een klant.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 jan 2013 23:12 

erikveldkamp schreef:
Dat je dan een vrijwel nieuwe van Laar trompet op MP zet omdat je niet tevreden bent over de trompet is in mijn ogen dan ook behoorlijk dom. Hub bied namelijk de service dat je binnen een redelijke termijn (maand) terug kunt komen om een oplossing te vinden. Soms doet een kleine aanpassing aan de receiver (gap) al wonderen zoals mijn beide collega's merkten. Dat doet Hub in een paar tellen maar heeft een grote impact op het speelgevoel.

Dom? Nou, zo ver zou ik niet willen gaan. Misschien zet je je nieuwe Van Laar na een aantal bezoekjes aan Hub die niet het door jou gewenste resultaat hebben opgeleverd op marktplaats. Omdat je geen jaren de tijd hebt om te wachten tot het finetunen gelukt is, omdat je geen vertrouwen erin hebt dat Hub 'm precies naar jouw wensen kan aanpassen, of misschien omdat je je gewoon vergist hebt en een Van Laar toch gewoon niets voor je is. Hoe geweldig een vakman hij ook is, hij is onmogelijk in staat voor iedereen een goede trompet te bouwen, daarvoor zijn trompettisten, of beter: mensen eenvoudigweg veel te verschillend. Ik , als ex-klant, erken zijn vakmanschap maar zie ook nadelen aan zijn ontwerp- en bouwbeleid die ervoor zorgen dat hij mijn droomtrompet in ieder geval niet kan bouwen. Gelukkig heb ik iets noordelijker iemand gevonden die dat nu al een paar keer wél gelukt is.

erikveldkamp schreef:
Er zijn weinig mensen in Nederland die dezelfde expertise hebben dat ze meteen weten wat ze moeten aanpassen aan een trompet om hem beter op maat te maken voor een klant.

En daarmee ben ik het helemaal eens. In de provincie Limburg ken ik er twee, en ik heb 't beiden live zien doen. Het grenst aan magie, een leuke ervaring waardoor je respect voor deze goede vakmensen alleen nog maar groter wordt.
Oja, ik zal de namen dan toch even noemen, buiten Hub van Laar heb ik het natuurlijk over Miel Adams.

Adams A10 custom, A8 sterling & 4-valve flugel
Austin Custom Brass TA-lead*, Vincent Bach 8B, Yamaha 7B4, Bruno Tilz 4VZF/2

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 jan 2013 23:28 

Lights-ON schreef:
Het lot wil dat men de yamaha 6335 die ik had nodig had voor een scholenpoject. daarvoor in de plaats is mij een King Flair 2055T ter handen gekomen.

Aha! Leuke wending aan dit topic!
Nooit m'n lippen aan mogen zetten, wie weet komt 't er nog 's van.

Lights-ON schreef:
Het instrument heeft een uitgesproken zeer open klank die qua kleur/temperatuur heel dicht in de buurt komt van de Bach met de 37 beker maar dan veeeeel opener/helderder .Helemaal niet slecht dus. Dit verbaaste mij enigszins.

Tsja, 't kan verkeren. Soms loop je zomaar tegen 'n toeter aan die je horizon enorm verbreedt: Veel plezier ermee en houdt ons op de hoogte, ook na de honnymoon!

www.luxuriamusic.com

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 jan 2013 00:22 

Roel schreef:
Dom? Nou, zo ver zou ik niet willen gaan. Misschien zet je je nieuwe Van Laar na een aantal bezoekjes aan Hub die niet het door jou gewenste resultaat hebben opgeleverd op marktplaats. Omdat je geen jaren de tijd hebt om te wachten tot het finetunen gelukt is, omdat je geen vertrouwen erin hebt dat Hub 'm precies naar jouw wensen kan aanpassen, of misschien omdat je je gewoon vergist hebt en een Van Laar toch gewoon niets voor je is.

Zoals ik al zei zal Hub niet moeilijk doen als je binnen een redelijke termijn nog niet tevreden bent. Het is dus dom om een nieuwe trompet op MP te zetten. Daar schiet Hub ook niets mee op, hij kan de trompet zo weer kwijt aan een andere klant mocht er geen andere oplossing te vinden zijn.

Roel schreef:
Ik , als ex-klant, erken zijn vakmanschap maar zie ook nadelen aan zijn ontwerp- en bouwbeleid die ervoor zorgen dat hij mijn droomtrompet in ieder geval niet kan bouwen.

Hub kan jouw droomtrompet wel bouwen, maar hij heeft daar volgens mij geen zin in omdat hij niet in een trompet design gelooft met een gigantisch grote boring. Ik geloof dat al zijn trompetten dezelfde boring hebben van 0,46", de variëteit zit hem in de rest van het design.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur