Ik ben erg benieuwd waar men vooral op let bij het aanschaffen van een nieuw(lees ander) instrument.
Ik heb sinds kort voor heel erg weinig (lees: gratis) ergens een Cornet, merk Modus(?

) geregeld van iemand die daar al jaren niet meer op speelde. Een kwartiertje op gespeeld en tot de conclusie gekomen dat het een best redelijk instrument was. Na er een voor de grap er een keer optreden op gespeeld te hebben bleek het toch een vreselijk instrument te zijn. Niet helemaal zuiver boven de G2, en vals nog hoger, niet erg lekker aanspreken, ga zo maar door. Het gekke is, dat ik daar de eerste paar keer dat ik daar op speelde daar helemaal niets van heb gemerkt. Wel dat het boven in de hoogte niet helemaal lekker zat, maar het viel opzich wel erg mee. Pas na een uurtje spelen werd het spelen erop steeds minder fijn.
Ik heb in dit geval geen miskoop gedaan, het instrument was gratis voor mij. Maar als ik er wel geld voor betaald zou hebben zou ik deze problemen ook niet zo heel snel ontdekt hebben voor het kopen. Dan was het minder pretiig geweest
Daarom mijn vraag, waar letten jullie op als je een ander instrument koopt? Hoe lang speel je erop en test je het voordat je echt tot een aankoop aangaat, en hoe krijg je dat vertrouwen in het instrument dat je het ook echt wilt en gaat kopen?
Verder, wie is er überhaupt bekend met het merk 'Modus', Ik had er nog nooit van gehoord.