Hallo trompetteraars
Ik ben sinds kort gebruiker van deze fantastische site (slime slime

). Maar ik zit met een redelijk nieuw probleem. Ik heb jarenlang bij harmonies rondgestruind en altijd heerlijk op de goedkope verenigingsintrumenten geteerd. Maar ik ben nu zover dat ik een eigen trompet wil, die gewoon bij mij past (een flugelhorn van dat soort heb ik dus al). Maar nu komt het probleem: de doeleinden.
Wil de trompet gebruiken (als lead) bij een harmonie, maar ook als signaaltrompet bij een kapel, als het nog mogelijk is een trompet geschikt voor brass cq showband. Daarnaast heb ik van mezelf door techniek en mondstuk een volle, warme klank, deze wil ik niet de nek omdraaien door een te schelle (voor brass en signaal) trompet. Dat kan ik wel bewerkstelligen door mn speelwijze.
Nu wil ik bij een aantal bekende trompetboeren een dagje gaan spelen om de beste eruit te halen. Zij vragen echter een aantal merken op welke ik zou willen spelen.
Weten jullie geschikte merken cq type trompetten die zeker de moeite waard zijn om hier te bespelen? Ik bedoel dan met name naast de alom gewaardeerde (niet altijd terecht) Bach....

Fruit flies like a banana, time flies like an arrow