Zou Mahillon echt zo'n instrument gemaakt hebben ? Er is zelfs een volledig gesloten lucht-omloop aanwezig... maar hoe krijg je er lucht in ? (zie 2de foto)
ik denk dat dat instrument in opdracht gemaakt is. Dus ja, het instrument zou zomaar door Mahillon gemaakt kunnen zijn. De adviesprijs zal op basis van de koper-prijs zijn gemaakt, niet op basis van de waarde die zo'n instrument zou kunnen vertegenwoordigen.
Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33 Berichten: 2144 Woonplaats: Utrecht
Of het een onding is weet ik niet. Er is een soort geheim genootschap rond Mahillon en die doen net of het Committees zijn. Die loze buis heeft niet zo veel te betekenen, ik heb nog ergens een volledig modellenoverzicht van Mahillon en daaruit blijkt dat ze met name voor het leger speciale instrumenten ontwikkelden (zoals een 90 graden ventieltrombone. Deze waren dan bedoeld voor corpsen te paard! Het instrument in kwestie is een cornet met de bekende lange leadpipeconfiguratie, nu eens niet gewrapped maar gewoon rechtuit. Om het instrument wat stevigheid te geven EN om het draagbaar te maken (vermoed ik) die loze buis. Beetje speculatief misschien maar ja, wat moet je na 100 jaar of zo.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen