trompet.nl > forum > Toon onderwerp - voor onder de kerstboom....
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 08:55

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: Het geschreven woord
BerichtGeplaatst: 16 dec 2003 09:25 

Erik, helaas heb ik deze maal geen onzin lopen uitkramen, iets waar ik normaliter heel erg goed in ben. Al jaren heb ik ambivalente gevoelens over het fenomeen Wynton (lees er maar eens de biografie van Miles Davis op na) maar wat ik laatst in de HP/de Tijd las sloeg werkelijk alles. Jammer dat iemand die zo goed kan toeteren er zo'n bekrompen wereldbeeld op na houdt.

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 dec 2003 09:36 

veldkampbrass schreef:
Dat sommige een erg hoge reserveprijs instellen vind ik part of the game. Je bent niet verplicht om te bieden !

Tuurlijk, dat ben ik helemaal met je eens.

Waar ik het over had is dat er mensen zijn die de reserveprijs gebruiken om te zorgen dat hun item niet wordt verkocht via eBay. Als je bijvoorbeeld een reserve van 100.000 euro hebt, weet je zeker dat je trompet niet wordt verkocht.

Daarna heb je als verkoper wel de beschikking over de emailadressen van de hoogste bieders zodat je je instrument buiten eBay om kunt verkopen, waardoor het veel gemakkelijker wordt om mensen op te lichten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 dec 2003 10:11 
Moderator

Daarom gaat het ook om vertrouwen, en als je dat niet in de verkoper hebt, is het verstandig om niet te bieden. Zowiezo wil ik liever voor ik een trompet koop uitgebreid de kans hebben om te bekijken of ik de vraagprijs oke vind, en of het instrument mij bevalt.
Dit kan via internet vaak niet, dus is dat voor mij geen mogelijkheid

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 dec 2003 10:24 

Dat is een goed punt. Zeker als je een dure trompet wil kopen is het een heel groot nadeel dat je niets kan uitproberen op eBay.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 dec 2003 17:02 

eBay verdient altijd geld aan de verkoper, ook als hij een veel te hoge reserveprijs instelt. Dus die zullen er niet zo'n probleem mee hebben. De koper kan zo hoog bieden als hij wil dus zal hij ook niet bedrogener uit kunnen komen dan hij zelf wil.

Wat betreft Wynton, ik heb het artikel in HP niet gelezen maar het is een algemeen feit dat Wynton en de pers niet door een deur kunnen. Loet van der Lee is een paar jaar geleden bij hem thuis geweest voor een lesje en die vertelde me dat het beeld dat de pers van Wynton schetst totaal niet overeen komt met de werkelijkheid. Hoe kunnen journalisten die over het algemeen geen verstand van muziek hebben een goed interview afnemen ?

Ik ken hem niet persoonlijk dus ik ga allleen uit van zijn muziek en je kunt het mooi vinden of niet, er zijn weinig muzikanten die zoveel muzikaliteit op alle gebieden hebben zoals Wynton. Wist je bijv. dat hij naast trompet spelen ook een ballet heeft geschreven ?

Misschien is hij niet de aardigste persoon op aarde, maar zo ken ik nog wel een paar toptrompettisten met vergelijkbare air over zich (Hubbard, Sandoval ect.) Geniet maar gewoon van zijn muziek en laat je niet beinvloeden door een dom interview.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur