trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Yamaha ytr 4335gs
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 19:34

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Yamaha ytr 4335gs
BerichtGeplaatst: 23 aug 2011 18:43 

ik speel nu al 5 jaar lang op een Conn 80b heritage trumpet,

maar nu wil ik een eigen nieuwe..
ik heb eens rond gekeken met mijn budget van max €650.-
ik wil graag een nieuwe trompet omdat ik deze ook voor een zekere 5-6 jaar wil bespelen en niet iemands ander zijn ellende wil kopen..

de Yamaha ytr4335gs heb ik toen gevonden en in een ander topic een bach tr300 maar over de laatste ben ik niet echt te spreken..

nu is de vraag wat is voor mijn budget een goed mooi verzilverd instrument?

mvg

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel: Re: Yamaha ytr 4335gs
BerichtGeplaatst: 25 aug 2011 10:21 

Hoi Beek. De Conn die je nu bespeelt ken ik niet. De Yamaha heb ik echter nu al ruim een jaar. Deze trompet heb ik tweedehands gekocht, maar bevalt mij best wel goed. Alleen in het begin had ik wel eens wat ruzie met de ventielen. Dat verdween echter als sneeuw voor de zon toen ik overging op een andere ventielolie.

Ik moet echter wel zeggen dat ik het als een tussenstap zie. Het is een leuk instrument, daar niet van, maar ik zou op termijn wel een andere trompet willen.
Als student heb ik beperkte financiële middelen en de 4335gs was verreweg de beste trompet die ik binnen mijn budget kon bemachtigen. Nieuw zou ik hem echter niet kopen. (maar ik heb er dan ook al eentje! :lol:)

Tegen de tijd dat ik een andere toeter kan veroorloven, dan zou het heel goed kunnen dat die Yamaha gewoon blijft. Een tweede trompet voor situaties waar je je eerste toeter liever niet gebruikt. Hij ligt verder toch niemand in de weg in dat kleine nette koffertje. :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 aug 2011 22:17 

heey, bedankt voor je antwoord maar heb je misschien een ander instrument dat je me zou aanraden met mijn budget? studenten hebben het zwaar ik be der zelf ook een :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 aug 2011 07:59 

Nou, je bent geen complete beginner, en ik zou voor 600 euro nooit een nieuwe trompet kopen. Dan maar beter een 2e hands instrument, uit de topseries van Yamaha, Bach, Kanstul oid. Als die goed onderhouden zijn, heb je daar waarschijnlijk veel meer aan, dan aan een nieuw instrument van 600 euro.
Het is alleen een iets langere zoektocht.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 aug 2011 18:54 

Beek lb schreef:
heey, bedankt voor je antwoord maar heb je misschien een ander instrument dat je me zou aanraden met mijn budget?

Ehhh ... een gitaar? :lol:

Grapje moet kunnen. ;-)
Voor jouw budget zou ik nieuw geen beter instrument weten. Dat wil niet zeggen dat er geen betere zijn. Het hangt ook van jezelf af, misschien heb je hele andere voorkeuren.
Verder ben ik het helemaal eens met bovenstaande reactie van Camel. Nu weet ik niet of je voor 600 euro een goed gebruikt instrument kunt vinden.
Je kunt de euro's maar één keer uitgeven en het voordeel van een gebruikte toeter is dat je er weinig op afschrijft.

Citaat:
studenten hebben het zwaar ik be der zelf ook een :wink:

Leuk man, nog een trompet spelende student. Ga vooral door zou ik willen zeggen. Heb zelf jaren lang niet gespeeld en kreeg daar spijt van. Nu speel ik weer met veel plezier.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 aug 2011 02:50 

Ik denk dat die B&S van Theo een mooie 2e hands was geweest.
Een beetje laat, want volgens mij heeft hij 'm verkocht voor +/- € 450,00.

Een half jaar terug was die (of een gelakte) nieuw volgens mij ongeveer € 700,00.
Wat ik nu zo snel zie is die gelakte bij Thomann € 777,00.

Volgens mij heb je (ok ik ben een redelijke leek) minder last van productie verschillen bij B&S, dan bijvoorbeeld bij Sigma. Ik hou het even veilig.
Sigma maakt lenzen voor fotocamera's.

Het idee van Marnix vind ik ook erg goed. Een trompet blijft waarschijnlijk toch niet mooi als je het veel gebruikt. Maar goeie trompetten blijven volgens mij wel vrij lang goed.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 aug 2011 09:38 

De meeste handel van Challengers I vindt plaats op Vioworld.de, via Kleinanzeigen en Trompete (B) te vinden (en evt via Suchen):

http://vioworld.de/

Hou er rekening mee dat deze trompetten ook voorkomen onder de naam Josef Sternberg en als (sommige??) Allora's.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 sep 2011 18:38 

okeej.. wat ik dus opmaak is dat un 2e hands beter is dan een nieuwe..

nu laat me toevallig een mooie verzilverde Besson artist tegenkommen voor 475.-

is deze beter dan de eerder genoemde?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur