Berichttitel: Vergulde trompet hoogglas/geborsteld gevolgen voor onderhou
Geplaatst: 28 nov 2010 11:38
Hoi,
Ik ben aan het overwegen een nieuwe trompet te kopen. Daarbij twijfel ik tussen een hoogglans vergulde trompet of een geborstelde.
Ik heb best zweterige handen ,dus vraag me af wat dan slim is.
- hoe kun je een geborstelde trompet onderhouden? Heeft poetsen zin?
- Hoe gaat een geborsteld vergulde trompet om met zweterige handen? Is het hier tegen bestand of ben iik binnen no time de laklaag kwijt?
Geregistreerd: 14 aug 2010 13:33 Berichten: 80 Woonplaats: Knegsel
het voordeel van geborsteld is geen vingervlekken die je moet wegpoetsen. Deze zie je slecht of niet. Voor de rest heeft Eric gelijk. Geborsteld is alleen iets kras gevoeliger. Deze vallen wat gemakkelijker op omdat ze glimmen.
_________________ Lekker Bugelen weetje.
Van Laar Oiram Sandoval. Palladium brushed. Yamaha YFH 731
Ik zou voor hoogglans kiezen. Ikzelf heb nogal wat problemen met een geborstelde HvL. Vlekken Deze kan je met een door Hub geadviseerd schoonmaakmiddel (soort zilverpoets)weghalen, maar daardoor gaat hij weer meer glimmen. Dat zie je ook bij de punten waar hij veel vastgehouden wordt. Bij hoogglans heb je daarvan geen last.
Geregistreerd: 14 aug 2010 13:33 Berichten: 80 Woonplaats: Knegsel
Ja dit is wat ik bedoelde. Volgende keer zal ik het wat duidelijker om schrijven.
Op mijn geborstelde bugel zie een aantal glimmende beschadigingen. Krasjes. Jammer ze zijn er wel uit te krijgen. Maar dat hoeft voor mij niet. Een instrument blijft toch niet nieuw.
_________________ Lekker Bugelen weetje.
Van Laar Oiram Sandoval. Palladium brushed. Yamaha YFH 731
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen