trompet.nl > forum > Toon onderwerp - YAMAHA YTR-4335G: jullie mening over deze toeter!
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 18:00

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 nov 2003 08:33 

Ik ben nu een B&S challenger I aan het uitproberen (nieuw ook ongeveer 600 euro) en ik vind deze trompet heerlijk spelen.

Profiel  

Berichttitel: zeer goede trompet
BerichtGeplaatst: 03 dec 2003 12:00 

hallo, ik speel zelf op dit type van yamaha en ik ben hier zeer tevreden over!!!
Ik heb daarvoor een Bach gehad, en heb hem uit miserie na 2 maanden terug verkocht. De pistons zaten altijd vast, en voor de rest (toon,..) ook geen meerwaarde na al die weken oefenen. Ook speelde ik op een yamaha xeno reversed lead pipe, en ook hier: geen meerwaarde buiten betere aanzet in de hoogte door rlpipe

Ik zeg je: laat je niet overdonderen door namen. Een goed gepersonaliseerd mondstuk, veel oefenen, en je komt heeeel ver met een intermediate trompet. mijn gedacht!!!!!!!
:D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 dec 2003 09:30 

trumpetvos schreef:
Prima Trompet die 4345G van Yamaha, ik ken een aantal trompettisten die daarop spelen.
Ik speel zelf ook eenYamaha trompet, ook van Wiggers trouwens.
De 4345G wordt geleverd met een 11B4 mondstuk, voor een groter geluid is een maatje groter aan te bevelen.
De kwaliteit prijs verhouding ligt altijd goed bij Yamaha en de trompet scoort altijd meer dan vodoende in welke test dan ook, (vooral in zuiverheid).
Ook staat Yamaha bekend om zijn goeie afwerking en de degelijke laklaag.
Ik heb ooit eens een gelakte Yamaha na 7 jaar weer ingeruild bij Wiggers, deze kon je zo weer in de etalage zetten geen slijtspoor aan de lak te herkennen.
Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat het per persoon wel eens verschilt hoe de lak zich houdt, het ligt aan de zuren die vrijkomen bij transpireren dit verschilt nogal eens per persoon.
Samengevat aan een Yamaha val je nooit geen buil is mijn mening.
Succes met het uitzoeken.

Heb je er bijna niet opgespeeld ofzow? Zaten er ook geen deukjes in? In de mijne zitten heel veel kleine deukjes en de lak ligt er ook bijna helemaal af (vooral op het stuk waar ik hem vasthoud). Als je de trompet regelmatig gebruikt (lees elke dag) dan heb je na zeven jaar echt wel wat lak eraf liggen. Maarja ik kan me vergissen natuurlijk........

Laterzz, Rik

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 dec 2003 10:35 

Wat de lak betreft, is het prer persoon nogal verschillend zoals ik schreef.
Ik heb zo ook gezien die na 2 jaar groen uitsloegen, 10 dezelfde instrumenten op een rij in een fanfare waar maar 1 persoon altijd een groen instrument had.
Dit zat hem in de zuren van zijn vingers die ook versterkt kunnen worden door b.v. medicijn gebruik.
Wat mijzelf betreft ik blaas ook elke dag maar neem na het spelen de toeter af met een vochtige doek zodat zuren geen kans krijgen en ik gebruik een "lacquer polish" ter bescherming.
Voor de rest ben ik altijd super zuinig op mijn instrumenten.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur