trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Van Laar R1
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 19:31

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 aug 2010 11:06 

Ook ik ben over een week een gelukkig eigenaar van een R1. Het was wel een moeilijke keus, want de Oiram voldeed bijna net zo goed, en het geluid van een Oiram spreekt me nog meer aan.

Wel is natuurlijk het mondstuk en de bespeler de grootste factor, dus denk ik dat ik de scherpe randjes sowieso al niet heb op deze toeter. Alle noten vielen gewoon meteen op hun plek en voor Hub was het vanaf moment 1 al duidelijk dat dit em ging worden :D

Ik heb deze wel zo gekozen "as is", alleen de haak op de 3e pomp moest iets naar achteren. Als ik deze helemaal custom zou willen hebben, denk ik dat ik nog wel wat langer zou moeten wachten, en ik kan er zo prima mee leven. Heb het eigenlijk ook niet gevraagd moet ik eerlijk zeggen.

Kortom, ben heel erg benieuwd, veel spelen de komende 2 maanden! 8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 aug 2010 15:01 

Cliffie schreef:
Ook ik ben over een week een gelukkig eigenaar van een R1. Het was wel een moeilijke keus, want de Oiram voldeed bijna net zo goed, en het geluid van een Oiram spreekt me nog meer aan.

Wel is natuurlijk het mondstuk en de bespeler de grootste factor, dus denk ik dat ik de scherpe randjes sowieso al niet heb op deze toeter. Alle noten vielen gewoon meteen op hun plek en voor Hub was het vanaf moment 1 al duidelijk dat dit em ging worden :D

Ik heb deze wel zo gekozen "as is", alleen de haak op de 3e pomp moest iets naar achteren. Als ik deze helemaal custom zou willen hebben, denk ik dat ik nog wel wat langer zou moeten wachten, en ik kan er zo prima mee leven. Heb het eigenlijk ook niet gevraagd moet ik eerlijk zeggen.

Kortom, ben heel erg benieuwd, veel spelen de komende 2 maanden! 8)

Alvast gefeliciteerd, altijd leuk een nieuw speeltje. Ik ben ook erg benieuwd hoe je hem vindt spelen na een maand. Zelf kan ik de R1 eind september gaan testen. Wat ik wel vreemd vind is dat de R serie niet op zijn site staat, terwijl ze toch al langer dan een jaar gemaakt worden. Vraag me af wat daar de reden van is (misschien niet zo'n succes als verwacht?). Al met al leuk om te horen dat er nog iemand is die de R serie lekker vindt spelen. ps. welk genre ga je spelen met de R1?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 aug 2010 17:24 

Zelf speel ik voornamelijk in een harmonie :) Klinkt misschien vreemd dat er dan een R1 in huis komt, maar hij speelde gewoon het lekkerste.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 aug 2010 17:27 

Jij hebt em dus wel helemaal laten aanpassen naar je wensen? Aangezien je de trompet pas eind september krijgt?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 aug 2010 19:26 

Cliffie schreef:
Jij hebt em dus wel helemaal laten aanpassen naar je wensen? Aangezien je de trompet pas eind september krijgt?

Ja, hij maakt dus 6 nieuwe ongelakte R1's zonder tierelantijntjes er aan. Dan ga ik testen en maakt hij hem naar mijn wens. Ik weet niet beter dat je op de meeste modellen 4 maanden moet wachten en vond 2 dus nog schappelijk. Jij hebt waarschijnlijk mazzel. Waarom krijg je eigenlijk die zilveren (die dan dus helemaal aangepast moet worden), was er haast mee of krijg je op dat model korting of zo?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 aug 2010 05:13 

Spok schreef:
[Wat ik wel vreemd vind is dat de R serie niet op zijn site staat, terwijl ze toch al langer dan een jaar gemaakt worden. Vraag me af wat daar de reden van is (misschien niet zo'n succes als verwacht?).

Heel simpel, de website wordt nauwelijks geupdate. Dus alle nieuwe modellen staan er niet op vermeld. Ook de B serie is al zo sterk vernieuwd, dat is ook niet vermeld.

Ze verkopen echter allemaal erg goed. Zowel de B als de R serie als de Oirams.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 aug 2010 06:45 

Spok schreef:
Cliffie schreef:

Ja, hij maakt dus 6 nieuwe ongelakte R1's zonder tierelantijntjes er aan. Dan ga ik testen en maakt hij hem naar mijn wens. Ik weet niet beter dat je op de meeste modellen 4 maanden moet wachten en vond 2 dus nog schappelijk. Jij hebt waarschijnlijk mazzel. Waarom krijg je eigenlijk die zilveren (die dan dus helemaal aangepast moet worden), was er haast mee of krijg je op dat model korting of zo?

Nee, krijg geen korting. Bij deze zilveren hoeft alleen de rong op de 3e pomp iets naar achteren en dan borstelen en vergulden. Bij het vergulden is het volgens mij zo dat er eerst een laagje zilver op komt en dan goud (weet dat niet zeker). Daarom is het relatief makkelijk. Alle tierelantijntjes vind ik prima zoals die er nu op zitten. Gewone waterkleppen, normaal zadel op 1e ventielpomp, pinkhaak. Standaard vergulden, niet moeilijk met allerlei verschillende afwerkingen per pomp :)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 aug 2010 08:08 

Bij vergulden doet Hub sowieso eerst een laagje zilver omdat het goud dan beter aanhecht

ik dacht dat de raw brass werd geborsteld, daarna verzilverd en dan verguld.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur