trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Blad muziek voor 2 de en derde trompet
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 02:21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 apr 2006 12:58 

Kom op mensen. Wij zijn het gewend om over hafa A,B,C,D niveau te praten, maar daar heeft Lisa duidelijk nog niet van gehoord. Ze koppelt dus het niveau aan de te spelen partij in haar eigen vereniging. Wat ze dus waarschijnlijk bedoeld is dat het gaat om niet te moeilijke solowerken. (Hafa A of misschien B) Dan moet je niet aankomen met Intrada en ook niet Rapsody (al vind je dat zelf misschien nog makkelijk).

Voor Lisa:
Veel solowerken, ook op beginnersniveau, hebben pianobegeleiding. Ik denk dat je het beste even kunt vragen aan je trompetdocent. Als je geen docent hebt kun je ook nog vragen aan de dirigent van je fanfare of ervaren muzikanten uit je vereniging. Ook voor beginners zijn er leuke solowerken. Trek je niet teveel aan van sommigen op dit forum, voor de meeste is het lang geleden dat ze nog beginnersstukjes speelden, en kunnen zich misschien niet goed inleven in jouw situatie.
Veel succes ermee!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 apr 2006 16:29 

Trouwens, een pianobegeleiding kun je vaak ook weglaten, ook al zijn niet alle stukken daar geschikt voor.
Bovendien zijn er enkele verzamelboeken met eenvoudige solostukken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 apr 2006 09:42 

Lisa,

Tegenwoordig zijn er heel veel muziekboeken waar een cd met begeleiding bij geleverd wordt.
Als je bv. naar de site van de Haske gaat (http://www.dehaske.nl/nederland/htm.nl/framenl.htm) kun je naar de afdeling catalogi browsen en daar gratis catalogi aanvragen.
Deze zou je mee kunnen nemen naar je leraar (ik hoop tenminste voor je dat je les hebt) of de dirigent van je vereniging.

succes ermee

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 apr 2006 17:32 

bedankt voor de tips :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 apr 2006 19:56 

bartjefrit schreef:
Kom op mensen. Wij zijn het gewend om over hafa A,B,C,D niveau te praten, maar daar heeft Lisa duidelijk nog niet van gehoord. Ze koppelt dus het niveau aan de te spelen partij in haar eigen vereniging. Wat ze dus waarschijnlijk bedoeld is dat het gaat om niet te moeilijke solowerken. (Hafa A of misschien B) Dan moet je niet aankomen met Intrada en ook niet Rapsody (al vind je dat zelf misschien nog makkelijk).

Voor Lisa:
Veel solowerken, ook op beginnersniveau, hebben pianobegeleiding. Ik denk dat je het beste even kunt vragen aan je trompetdocent. Als je geen docent hebt kun je ook nog vragen aan de dirigent van je fanfare of ervaren muzikanten uit je vereniging. Ook voor beginners zijn er leuke solowerken. Trek je niet teveel aan van sommigen op dit forum, voor de meeste is het lang geleden dat ze nog beginnersstukjes speelden, en kunnen zich misschien niet goed inleven in jouw situatie.
Veel succes ermee!

echt iets concreets zie ik jou niet noemen. ik begreep het echt niet, en we hebben een verhelderende pb gesprek gehad. Niet zo achteraf lopen natrappen, nergens goed voor.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 apr 2006 15:34 

heb je het nu tegen mij ik zij er toch niets meer over

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 apr 2006 15:51 

Hij quote Bart, dus hij zal het wel tegen hem hebben. :)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 mei 2006 09:49 

Lisa schreef:
heb je het nu tegen mij ik zij er toch niets meer over

Hoi Lisa,
Even ter verduidelijking. Je moet de posts van verschillende mensen soms met een flinke korrel zout nemen, of zelfs helemaal niet serieus nemen. Camel is daar een van. Soms zegt hij zinnige dingen, maar soms ook helemaal niet. Hier moet je dan even 'doorheen' lezen. Het maakt het forum trouwens wel een levendig forum.
Waarschijnlijk zijn er nu ook wel weer mensen die vinden dat dit een onzinnige post is, deze mensen mogen deze post dan ook met een flinke korrel zout nemen :)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur