trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Pop Corn
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 17:03

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jul 2008 15:49 
Moderator

Ik ben schijnbaar toch niet de enige die dit soort dingen opvalt.

Maar goed.

Werken met potlood en gum is niet eens een hele slechte tip. Ik werk er sneller mee dan met een notatie programma.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jul 2008 16:05 

Voor mij gaat dat meestal ook op. Behalve als ik her zelfde stukje in meerdere toonsoorten moet hebben

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jul 2008 16:12 

Ik kan me de reactie van Erik in dit geval wel voorstellen!

Bonny heeft volgens mij ooit aangegeven naar het conservatorium te willen.
Daar kom je alleen als je zelf ook initiatief neemt en, inderdaad, zelf eens in de materie duikt.
En met initiatief nemen bedoel ik niet dat je voor ieder wissewasje vraagt of een ander het voor je oplost!
Ook met de opmerking richting Toet'n kan ik het eens zijn.
Misschien is de toon van Erik niet altijd even vriendelijk (dit is volgens mij ook een reachtie op hoe hij zelf benaderd wordt) en zou hij daar best af en toe op kunnen letten, in dit geval heeft hij gewoon gelijk!

Dit zeg ik niet om een kant te kiezen, want daar heb ik helemaal geen trek in. Bovendien heb ik daar geen enkel belang bij. Maar dit zeg ik wel omdat ik echt kotsziek word van de manier waarop er hier elke keer 'gediscussieerd' wordt.
Mijn bijdragen zijn ook lang niet altijd even boeiend en qua inhoud ook niet altijd even interessant, dus als ik nu zeg dat ik er hier mee stop is er geen hond die me zal missen.
Maar ik ben het wel zat om hier voortdurend te moeten blauwhelmen als moderator!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jul 2008 16:15 

erikveldkamp schreef:
Misschien kun jij eens een poging doen om iets aan een topic bij te dragen, i.p.v. altijd maar commentaar te geven op randverschijnselen.

En die vind ik dan weer mooi. Mijn god, als toeten vaker dan eenmaal in de 100 keer iets meldt wat zijdelings ook maar iets relevants raakt betreffende een trompet of spelen op een trompet dan is het veel...Anders hou je het topic Grappige dingetjes even levend en zie je wel relevante bijdragen als ongevraagde meningen of kritiek.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jul 2008 16:17 

marnix schreef:
Maar goed.
Werken met potlood en gum is niet eens een hele slechte tip. Ik werk er sneller mee dan met een notatie programma.

Hij geeft ze aan de lopende band die "niet eens zo heel slechte tip's",
maar bij een aantal forumleden gaan de haren blijkbaar al overeind staan als Erik iets schrijft.
Probeer er nou eens je voordeel mee te doen, dáár kun je beter van worden op die trompet.
Ik heb het hier ook al zo vaak gezegd;
Schrijf alles zoveel mogelijk zélf uit. Het maakt niet uit of je één of een paar maten niet hebt omdat het te lastig is, daar kom je wel aan m.b.v. iemand anders, maar het is zó belangrijk voor je gehoorsontwikkeling.
@ Bonny
Ik heb al eerder mijn twijfels ge-uit over jouw gang naar het conservatorium, niet omdat ik je wil afzeiken, maar vanwege je bijdragen hier. Die zijn niet alleen maar naïef...
Je had allang met je potlood en gummetje in de weer moeten zijn i.p.v. het hier te verkrijgen, zélfs als iemand het voor je klaar heeft liggen.
Ik mis gedrevenheid bij jou.
Het gaat om notabene om "Popcorn" en niet om een Coltranesolo of zoiets.
Luisteren, spelen, studeren en dát dag en nacht, en niet zeiken tegen iemand die een beetje onaardig tegen je doet. Het leven als beroepstrompettist is vele malen harder.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jul 2008 16:41 
Moderator

De Ronde Van schreef:
marnix schreef:
Maar goed.

Hij geeft ze aan de lopende band die "niet eens zo heel slechte tip's",
maar bij een aantal forumleden gaan de haren blijkbaar al overeind staan als Erik iets schrijft.
Probeer er nou eens je voordeel mee te doen, dáár kun je beter van worden op die trompet.
Ik heb het hier ook al zo vaak gezegd;
Schrijf alles zoveel mogelijk zélf uit. Het maakt niet uit of je één of een paar maten niet hebt omdat het te lastig is, daar kom je wel aan m.b.v. iemand anders, maar het is zó belangrijk voor je gehoorsontwikkeling.

Ehm, ik heb mijn solfege gehaald, dus ik wilde alleen maar aangeven, dat voor de mensen voor wie het nog moeilijk is, een goeie tip is. Dus je praat een beetje tegen de verkeerde.

En over die nekharen: nauwelijks. Als dat zo zou zijn, moet je niet meer op een forum komen. En daarnaast: ik zie eruit als een skinhead, dus nekharen heb ik niet meer ;)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 jul 2008 10:07 

De Ronde Van schreef:
@ Bonny
Ik heb al eerder mijn twijfels ge-uit over jouw gang naar het conservatorium, niet omdat ik je wil afzeiken, maar vanwege je bijdragen hier. Die zijn niet alleen maar naïef...
Je had allang met je potlood en gummetje in de weer moeten zijn i.p.v. het hier te verkrijgen, zélfs als iemand het voor je klaar heeft liggen.
Ik mis gedrevenheid bij jou.
Het gaat om notabene om "Popcorn" en niet om een Coltranesolo of zoiets.
Luisteren, spelen, studeren en dát dag en nacht, en niet zeiken tegen iemand die een beetje onaardig tegen je doet. Het leven als beroepstrompettist is vele malen harder.

Opzich had Erik wel gelijk, maar de toon waarop dat ging, schoot mij even in het verkeerde keelgat. Hij begon over een programma, en ik vroeg of het programma wat ik had vergelijkbaar was ( volgens mij deed ik dat op normale toon) de reactie die daarna kwam vond ik niet op de normale toon bij de discussie passen.

En misschien heb je wel gelijk, ben ik niet gedreven genoeg om echt verder te komen in de muziek, maar ik probeer wel dingen te leren hier.

Het stuk Pop corn is iid geen probleem om hem uit te schrijven. maar als je goed leest had ik het over de trompetsolo die er in staat. Ik heb een opname van het tokyo kosei wind orchestra. volgens mij met solist Eric Miyashiro. Die solo is echt heel pittig. ik hoor zelfs een aantal fouten op die opname... Ik vind het gewoon leuk om die partij te hebben ook al kan ik hem nog niet helemaal spelen...
als ik hem niet kan spelen, kan ik hem ook moeilijk opschrijven ( misschien kan dat op gehoor, maar dat kan ik nog niet) Dus ik probeer wel eens wat minder moeilijke stukken, maar nog niet genoeg om het echt goed te kunnen

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur